Trans528 Derleme Yazma (Z)

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod Trans528
Ad Derleme Yazma (Z)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin derleme makale okuma ve yazma becerilerinin gelişmesi

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler translasyonel araştırmalar alanında güncel bir konu hakkında literatür taraması yaparak yaklaşık 3000 kelimelik, tercihen İngilizce bir makale hazırlarlar. Bu derleme yazı, sağlık alanındaki bir sorunu ortaya koymalı ve sorunun yanıtı ile ilgili literatür bilgilerini ve bu bilgilerin güvenilirliğini araştırarak okuyucuya anlaşılır ve kapsamlı bir kaynak sunmalıdır. Derleme yazısı değerlendirme kriterleri, yazının sunumu ve oryantasyonu (figürler ve tablolar dahil), konunun anlaşılmış olması, literatürün kullanılması, deneysel bulguların tartışılması, literatürdeki verilerin ortadaki sorunun ne kadarını ve nasıl yanıtladığını ortaya çıkarması olacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Öğrenciler ilgi duydukları bir alanla ilgili ön literatür incelemeleri ile derse başlamalıdır

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler literatür taramak için kullanacakları veritabanlarını öğrenirler
ÖÇ02 Veritabanı taramalarında doğru anahtar kelime seçimleri yapabilirler
ÖÇ03 Makalelerin kanıt değerlerini analiz edebilirler
ÖÇ04 Bir araştırma sorusu belirleyerek literatür incelemesi yapabilirler, gerekirse araştırma sorularını revize edebilirler
ÖÇ05 Sistematik derlemeler için PRISMA kriterlerine uygunluğu değerlendirebilirler
ÖÇ06 Sistematik derleme ve meta analiz arasındaki farkı bilirler ve bu makaleleri okuyup değerlendirebilirler
ÖÇ07 Sistematik derleme makalesi yazabilirler
ÖÇ08 Bir derleme makaleyi değerlendirip kritik yapabilirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deneysel araştırma planlar, yapar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derleme makalenin önemi ve makale veritabanlarının tanıtımı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Doğru anahtar kelime seçimleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Makalelerin kanıt değerleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Derleme makalelerin tipleri ve özellikleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Derleme makale için araştırma sorusu belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Araştırma sorularına uygun anahtar kelimelerin seçilmesi ve veri tabanı tarama sonuçlarının sunumları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Araştırma sorusunun revizyonu Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Derleme makalede tablo ve grafikleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Derleme makalede yöntem yazımı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Makalelerin ilk taslaklarının sunumları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Taslakların kritiğinin yapılması - değerlendirme raporu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Revize makale taslaklarının sunulması ve PRISMA checklist Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Sistematik derleme örnek makale sunumları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Meta-analiz örnek makale sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Makalenin dergiye gönderilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:33