Trans527 Araştırma Projesi Yazma

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod Trans527
Ad Araştırma Projesi Yazma
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER


Dersin Amacı

Öğrenciler bir araştırma önerisi yazmayı öğrenecek ve proje yazma deneyimi kazanacaklardır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, bir araştırma sorusu geliştirmek, değerlendirmek ve bir araştırma önerisi yazmak için temel kuralları öğreneceklerdir. Tüm öğrenciler bu kursun sonunda kendi ilgi alanlarında küçük bir proje sunacaklardır. Öğrencilerin aşağıdaki görevleri tamamlamaları beklenir: 1. Translasyonel tıp alanında anlamı olan disiplinler arası bir sağlık sorununun tanımlanması 2.Bu sorunu ilgili disiplinlerle tartışın 3. Belirlenen problemle ilgili araştırma projesi önerisi yazma 4. Diğer öğrenciler tarafından yazılan araştırma projelerini değerlendiren bir rapor hazırlamak 5. Kendisine yazılan yorumları dikkate almak, projesini düzeltmek ve eleştirileri çürütecek bir yanıt raporu hazırlamak Bu görevler ara toplantılar ve konferanslarla desteklenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersi alacak öğrencinin ilgi duydukları bir alanda ön literatür okuması ve bir araştırma sorusu oluşturarak gelmesi beklenmektedir.

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler bağımsız olarak bir araştırma laboratuvarında uygulanmak üzere küçük bir araştırma projesi planlar yöntem ve bulguları özetleyen bir rapor hazırlayıp sunarlar
ÖÇ02 Araştırma ekibi ve farklı disiplinlerdeki araştırmacılarla birlikte çalışmayı öğrenirler
ÖÇ03 Kendi ve diğer arkadaşlarının projelerini tartışabilecek ve geri bildirim alma ve verme konusunda deneyim kazanabilecektir.
ÖÇ04 Araştırma projesini sözlü ve yazılı olarak tanıtabilecek ve açıklayabilecektir.
ÖÇ05 Araştırma sorusu hakkında gerekli tüm bilgileri bağımsız olarak araştırabilecek ve bir araştırma projesi önerisi yazabilecektir.
ÖÇ06 Diğer öğrenciler tarafından hazırlanan projeleri anlamak ve değerlendirmek için literatür taraması yapacaktır.
ÖÇ07 Diğer araştırma projeleri için yazılı bir değerlendirme raporu hazırlayabilecektir.
ÖÇ08 Arkadaşları tarafından yazılan değerlendirme raporlarını alacaktır.
ÖÇ09 Eleştirileri dikkate alarak kendi araştırma projesini geliştirebilecek ve yersiz eleştirileri reddeden bir yanıt raporu hazırlayabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deneysel araştırma planlar, yapar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje yazmanın önemi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Araştırma sorusu özellikleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Proje sorusu bulma çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Araştırma sorularının sunumları ve FINER kriterlerine uygunluklarının değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Araştırma sorusunun revizyonu Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Proje ilk versiyonları üzerinde çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Proje ilk versiyon sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Diğer projelere kritik yapabilme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Proje değerlendirme raporlarının yazılı olarak sunulması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Proje revizyonları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Revize projelerin sunulması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Projenin son hali üzerine çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14
15 Proje final sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS