Genel Bilgi
Kod | Trans527 |
Ad | Araştırma Projesi Yazma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler bir araştırma önerisi yazmayı öğrenecek ve proje yazma deneyimi kazanacaklardır.
Dersin İçeriği
Öğrenciler, bir araştırma sorusu geliştirmek, değerlendirmek ve bir araştırma önerisi yazmak için temel kuralları öğreneceklerdir. Tüm öğrenciler bu kursun sonunda kendi ilgi alanlarında küçük bir proje sunacaklardır. Öğrencilerin aşağıdaki görevleri tamamlamaları beklenir: 1. Translasyonel tıp alanında anlamı olan disiplinler arası bir sağlık sorununun tanımlanması 2.Bu sorunu ilgili disiplinlerle tartışın 3. Belirlenen problemle ilgili araştırma projesi önerisi yazma 4. Diğer öğrenciler tarafından yazılan araştırma projelerini değerlendiren bir rapor hazırlamak 5. Kendisine yazılan yorumları dikkate almak, projesini düzeltmek ve eleştirileri çürütecek bir yanıt raporu hazırlamak Bu görevler ara toplantılar ve konferanslarla desteklenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersi alacak öğrencinin ilgi duydukları bir alanda ön literatür okuması ve bir araştırma sorusu oluşturarak gelmesi beklenmektedir.
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler bağımsız olarak bir araştırma laboratuvarında uygulanmak üzere küçük bir araştırma projesi planlar yöntem ve bulguları özetleyen bir rapor hazırlayıp sunarlar |
ÖÇ02 | Araştırma ekibi ve farklı disiplinlerdeki araştırmacılarla birlikte çalışmayı öğrenirler |
ÖÇ03 | Kendi ve diğer arkadaşlarının projelerini tartışabilecek ve geri bildirim alma ve verme konusunda deneyim kazanabilecektir. |
ÖÇ04 | Araştırma projesini sözlü ve yazılı olarak tanıtabilecek ve açıklayabilecektir. |
ÖÇ05 | Araştırma sorusu hakkında gerekli tüm bilgileri bağımsız olarak araştırabilecek ve bir araştırma projesi önerisi yazabilecektir. |
ÖÇ06 | Diğer öğrenciler tarafından hazırlanan projeleri anlamak ve değerlendirmek için literatür taraması yapacaktır. |
ÖÇ07 | Diğer araştırma projeleri için yazılı bir değerlendirme raporu hazırlayabilecektir. |
ÖÇ08 | Arkadaşları tarafından yazılan değerlendirme raporlarını alacaktır. |
ÖÇ09 | Eleştirileri dikkate alarak kendi araştırma projesini geliştirebilecek ve yersiz eleştirileri reddeden bir yanıt raporu hazırlayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deneysel araştırma planlar, yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje yazmanın önemi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
2 | Araştırma sorusu özellikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
3 | Proje sorusu bulma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
|
4 | Araştırma sorularının sunumları ve FINER kriterlerine uygunluklarının değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
|
5 | Araştırma sorusunun revizyonu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
|
6 | Proje ilk versiyonları üzerinde çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
|
7 | Proje ilk versiyon sunumları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
|
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Diğer projelere kritik yapabilme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
|
10 | Proje değerlendirme raporlarının yazılı olarak sunulması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
|
11 | Proje revizyonları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
|
12 | Revize projelerin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
|
13 | Projenin son hali üzerine çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
|
14 | |||
15 | Proje final sunumları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
|
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |