Trans740 PhD Thesis (Z)

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod Trans740
Ad PhD Thesis (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEHİCE DURGUN


Dersin Amacı

Tez aşamasında olan öğrencilere, danışman öğretim üyesi sorumluluğunda, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri laboratuvar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin danışmanının sorumluluğunda Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirdiği ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uyguladığı, tartıştığı, çözümler önerdiği bilimsel bir çalışmadır. Teze başlamak için öğrenci derslerini tamamlamış ve yeterlik sınavını başarmış olmak zorundadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersleri tamamlamış olmak ve yeterlik sınavını başarmak

Kaynaklar

Güncel literatür, e-kaynaklar, basılı materyaller

Notlar

Kütüphane veritabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez çalışmasıyla ilgili literatürü izler, yorumlar ve ilgili konu ile hipotez oluşturur.
ÖÇ02 Tez önerisini hazırlayarak Tez İzleme Komitesine sunar.
ÖÇ03 Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirir, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlar.
ÖÇ04 Tez çalışmasında yararlanacağı yöntem ve gereçleri saptar ve yöntemi uygular.
ÖÇ05 Tez çalışması için deneyini planlar, uygular ve bulguları yorumlar.
ÖÇ06 Deney sırasında karşılaştığı sorunları saptar ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözer.
ÖÇ07 Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ08 Tez araştırmasının raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmeyi öğrenir. 5
PÖÇ17 Belirsiz Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusu araştırması Soru sorma, Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
3 Tez konusu ile ilgili makale inceleme Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
4 Tez konusu ile ilgili araştırma, planlama Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
5 Tez ile ilgili uygun yöntemler seçme Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması Deneysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması Deneysel çalışma, Beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Deneysel çalışma, Beyin fırtınası Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma verilerinin toplanması Deneysel çalışma, Beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Araştırma verilerinin toplanması Deneysel çalışma, Beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Verilerin analizi İstatistiksel yöntemler Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Verilerin yorumlanması ve karar verme süreci İstatistiksel yöntemler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Literatür ile karşılaştırma Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
14 Tez yazımı Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Tez yazımı Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum, soru-cevap Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları