Genel Bilgi
Kod | Trans740 |
Ad | PhD Thesis (Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEHİCE DURGUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez aşamasında olan öğrencilere, danışman öğretim üyesi sorumluluğunda, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri laboratuvar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin danışmanının sorumluluğunda Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirdiği ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uyguladığı, tartıştığı, çözümler önerdiği bilimsel bir çalışmadır. Teze başlamak için öğrenci derslerini tamamlamış ve yeterlik sınavını başarmış olmak zorundadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersleri tamamlamış olmak ve yeterlik sınavını başarmak
Kaynaklar
Güncel literatür, e-kaynaklar, basılı materyaller
Notlar
Kütüphane veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez çalışmasıyla ilgili literatürü izler, yorumlar ve ilgili konu ile hipotez oluşturur. |
ÖÇ02 | Tez önerisini hazırlayarak Tez İzleme Komitesine sunar. |
ÖÇ03 | Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirir, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlar. |
ÖÇ04 | Tez çalışmasında yararlanacağı yöntem ve gereçleri saptar ve yöntemi uygular. |
ÖÇ05 | Tez çalışması için deneyini planlar, uygular ve bulguları yorumlar. |
ÖÇ06 | Deney sırasında karşılaştığı sorunları saptar ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözer. |
ÖÇ07 | Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ08 | Tez araştırmasının raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmeyi öğrenir. | 5 |
PÖÇ17 | Belirsiz | Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu araştırması | Soru sorma, Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
3 | Tez konusu ile ilgili makale inceleme | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
4 | Tez konusu ile ilgili araştırma, planlama | Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
5 | Tez ile ilgili uygun yöntemler seçme | Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması | Deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması | Deneysel çalışma, Beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Deneysel çalışma, Beyin fırtınası | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma verilerinin toplanması | Deneysel çalışma, Beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Araştırma verilerinin toplanması | Deneysel çalışma, Beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Verilerin analizi | İstatistiksel yöntemler | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Verilerin yorumlanması ve karar verme süreci | İstatistiksel yöntemler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Literatür ile karşılaştırma | Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
14 | Tez yazımı | Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez yazımı | Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum, soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |