Genel Bilgi
Kod | DEN213 |
Ad | Protetik Diş Tedavisi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-7 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ESMA BAŞAK GÜL AYGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ESMA BAŞAK GÜL AYGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye sabit protetik restorasyon için diş preperasyonu ve tam protez yapabilme becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği
Bu ders sabit ve total protez olarak iki modülden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve slaytlar sınıf bilgisayarında tüm öğrencilerin erişimine açık.
Notlar
1. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics. 5th Edition, Elsevier; 2016. 2. Shillingburg HT, Sather DA, Wilson EL, Cain JR, Mitchell DL, Blanco LJ, Kessler JC. Fundamentals of Fixed Prosthodontics.4th Edition, Quintessence Publishing Co. Inc, 2012. 1. Çalıkkocaoğlu S. Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler. 7. Baskı, Quintessence Publishing, 2019. 2. Özkan Y. Complete Denture Prosthodontics: Planning & Decision Making, 1st Edition, Springer, 2018.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci preparasyon becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Öğrenci tam protez aşamalarını öğrenir |
ÖÇ03 | Öğrenci tam protez aşamalarını başarılı bir şekilde uygular |
ÖÇ04 | Öğrenci sabit protetik restorasyon aşamalarını öğrenir |
ÖÇ05 | Öğrenci sabit protetik restorasyon aşamalarını başarılı bir şekilde uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tam dişsiz üst fantom çeneden aljinat ölçü alma işlemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
2 | Tam dişsiz alt fantom çeneden aljinat ölçü alma işlemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
3 | Anatomik üst model elde etme | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
4 | Anatomik alt model elde etme | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
5 | Üst çene kişisel kaşık hazırlanması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | Alt çene kişisel kaşık hazırlanması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Üst çene fonksiyonel ölçü alınması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Alt çene fonksiyonel ölçü alınması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
9 | Üst çene fonksiyonel model elde edilmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Alt çene fonksiyonel model elde edilmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Üst çene Ah hattı kazıma ve rölyef hazırlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Üst çene geçici kaide plağı hazırlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Alt çene geçici kaide plağı hazırlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
14 | Üst çene mum şablon hazırlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
15 | Alt çene mum şablon hazırlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
16 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
17 | Modelleri artikülatöre bağlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
18 | Tam dişsizlikte anterior diş dizimi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
19 | Tam dişsizlikte posterior diş dizimi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
20 | Modelaj | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
21 | Total protezlerde kırık tamiri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
22 | Total protezlerde tesviye ve cila işlemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
23 | Preparasyon prensipleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
24 | Anterior metal seramik kron preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
25 | Posterior metal seramik kron preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
26 | Anterior metal seramik köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
27 | Posterior metal seramik köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
28 | Alt çene anterior metal seramik köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
29 | Üst çene anterior metal seramik köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
30 | Alt çene 3-5-7 köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
31 | Üst çene 3-5-7 köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 8 | 240 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 36 | 1 | 36 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 300 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,00 | ||
AKTS | 12 AKTS |