DEN403 Protetik Diş Tedavisi III

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN403
Ad Protetik Diş Tedavisi III
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ESMA BAŞAK GÜL AYGÜN


Dersin Amacı

Klinikte karşılaşacağı tüm protez tedavisinde ihtiyaç duyulan temel protetik bilgilerin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Hareketli protezlerin (bölümlü ve tam) tasarım bilgisinin ve klinik uygulama püf noktalarının kazandırılması - Oklüzyon kavramını anlayabilmeli ve oklüzyon ile uyumlu restorasyonu artikülatör kullanarak planlayabilme. - TME, Artikülatör ve Oklüzyon arasındaki ilişkiyi kavrama. - Tam seramik, metal seramik vs. gibi farklı sabit protez yapımını planlayabilme ve bu restorasyonların laboratuvar aşamalarını öğrenme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

1. Çalıkkocaoğlu S. Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler. 7. Baskı, Quintessence Publishing, 2019. 2. Özkan Y. Complete Denture Prosthodontics: Planning & Decision Making, 1st Edition, Springer, 2018. 1. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics. 5th Edition, Elsevier; 2016. 2. Shillingburg HT, Sather DA, Wilson EL, Cain JR, Mitchell DL, Blanco LJ, Kessler JC. Fundamentals of Fixed Prosthodontics.4th Edition, Quintessence Publishing Co. Inc, 2012.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hareketli bölümlü protez tasarım bilgisini kazanır
ÖÇ02 Hareketli bölümlü protez gerekliliğini teşhis edebilir ve tedavi planlayabilir
ÖÇ03 Hareketli bölümlü protez hastalarında tedavi yaklaşımını öğrenir
ÖÇ04 Total protez tasarım bilgisini kazanır
ÖÇ05 Total protez gerekliliğini teşhis edebilir ve tedavi planlayabilir
ÖÇ06 Total protez hastalarında tedavi yaklaşımını öğrenir
ÖÇ07 Sabit protez tasarım bilgisini kazanır
ÖÇ08 Sabit protez gerekliliğini teşhis edebilir ve tedavi planlayabilir
ÖÇ09 Sabit protez hastalarında tedavi yaklaşımını öğrenir
ÖÇ10 Maksillofasiyal defektli hastaları tanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, Geriatri Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
2 Protez öncesi ağız hazırlığı Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3 Total protezlerde ölçü Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Total Protezlerde Kapanış İlişkileri, Bennet Hareketi Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5 Total Protezlerde Oklüzyon Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Total Protezlerin Hastaya Teslimi, Öneriler, Başarısızlık Nedenleri Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 HBP Tasarım Prensipleri Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ölçüm (Surveying)- Tanı ve Tedavi Planlaması Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
9 HBP İçin Ağız Hazırlığı Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
10 HBP'lerde Ölçü Maddeleri ve Ölçü İşlemleri Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 Distal Uzantılı Protez Kaidelerinde Destek Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 HBP'lerde Okluzal İlişkiler Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Hareketli Bölümlü Protez Başarısızlıkları Ve Nedenleri Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14 Sabit Protezlerde Biyomekanik Yaklaşımlar / Kron Köprü Protezlerinde Statik Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Aşırı Madde Kaybına Uğramış Dişlerde Preperasyon /Postcore Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Ara Sınav Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Sabit Protezlerde Okluzyon Prensipleri Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
18 Sabit Restorasyonlarda Karşılaşılan Sorunlar Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
19 Metal Seramik Restorasyonlar Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
20 Tam Seramik Restorasyonlar Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
21 Estetik Değerlendirmeler Ve Gülüş Tasarımı Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
22 Rezin Bağlı (Sabit Görünümlü Protez) Köprüler, Fiberle Güçlendirilmiş Kompozit Sabit Protezler, Laminate Veneerler Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
23 Sabit Protezlerin Periodontal Açıdan Değerlendirilmesi Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
24 Overdenturelar Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
25 Hassas Bağlantılı Parsiyel Protezler Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
26 İmmediate Protezler, Metal Kaide Plakları, Tek Protezler Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
27 Protetik Diş Hekimliğinde Çapraz Enfeksiyon, Ölçü Dezenfeksiyonu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
28 Hekim Teknisyen İlişkisi Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
29 Lehim ve Hassas bağlayıcılar Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
30 Nötral zone, tam balanslı oklüzyon prensipleri Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
31 ÇENE YÜZ PROTEZİ Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
32 Yıl Sonu Sınavları Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 24 2 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 51
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,04
AKTS 2 AKTS