DEN443 Restoratif Diş Tedavisi III

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN443
Ad Restoratif Diş Tedavisi III
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ZELİHA GONCA BEK KÜRKLÜ


Dersin Amacı

Teorik bilgiyi klinikte karşılaştığı vakalar üzerinde doğru sonuçlar elde edecek şekilde değerlendirmek ve başarılı tedaviler yapmak

Dersin İçeriği

Restorasyonların klinik performansının değerlendirilmesi 2. Önceki restorasyonların durumunun değiştirme veya onarım açısından değerlendirilmesi 3. Doğrudan ve dolaylı restorasyonlar için tedavi kararları 4. Operatif ve non-operatif tedaviler için kararlar 5. Hastaların çürük risk değerlendirmesi 6. Görsel dokunsal yöntem ve radyografi ile dental sert doku patolojilerinin teşhisi 7. Hastanın restoratif tedavi gereksinimlerinin tanımlanması 8. Farklı tedavi seçeneklerinin avantaj ve dezavantajlarının karşılaştırılması 9. Farklı yapıştırıcı sistemlerinin, restoratif materyallerin ve koruyucu önlemlerin uygulanması 10. Maksimum ses diş yapısının korunması ile boşluk preparatları 11. Gelişimsel, çürük ve çaresiz lezyonlar arasında ayırıcı tanı koymak. 12. Dentin hipersensitivitesi, tersinir veya geri dönüşümsüz pulpitis açısından klinik semptomların yorumlanması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Klinik pratiğinde anterior direkt kompozit restorasyonlar Doç.Dr Z Gonca Bek Kürklü -Restoratif Diş Tedavisi akıl notları Prof.Dr. Uğur Erdemir

Notlar

Klinik pratiğinde anterior direkt kompozit restorasyonlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hastanın klinik ve radyografik muayenesi ile tedavi önerebilecektir.
ÖÇ02 Hastanın restoratif tedavi gereksinimlerini saptar.
ÖÇ03 Farklı tedavi seçeneklerini tartışır.
ÖÇ04 Hastanın mevcut restorasyonlarının klinik performansını değerlendirir.
ÖÇ05 Restorasyon değişim sebeplerini tanımlar.
ÖÇ06 Gereken restorasyon değişimini uygular.
ÖÇ07 Hastaya gerekli restoratif tedavi uygulamalarını planlayabilir.
ÖÇ08 Minimal invaziv şekilde preperasyon gerçekleştirir.
ÖÇ09 Uygun restoratif materyali belirler.
ÖÇ10 İleri restoratif girişimleri önerebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dolgu Maddelerinin Klinik Kullanımında Dikkat Edilecek Hususlar kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Restorasyonlarda Başarısızlık ve Dolgu Değişim Nedenleri kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kompozit Dolguların Klinik Uygulamaları kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Dişlerin renklenme nedenleri kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Vital Dişlerin Ağartılması kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Endodontik Tedavi Sonrası Restorasyonlar kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Çürük Profilaksisi ve Uzaklaştırılmasında Güncel Yöntemler kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Çürüğün remineralizasyonu kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Ağız kokusu(Halitozis) kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Estetik ve gülüş tasarımı kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Restorasyonların tamiri kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Restoratif diş tedavisinde oklüzyon kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İndirekt restoratif uygulamalar kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Hasta eğitimi ve iletişim kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Restoratif diş hekimliğinde kanıta dayalı diş hekimliği kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Ara Sınav kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Remineralizasyon kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
18 Restoratif Tedavide Lazer Uygulamalar kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
19 Restoratif tedavide fiber uygulamaları kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
20 Çürük proflaksisi kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
21 Kompozit rezin restorasyonlarda bitim ve parlatma: makrodan mikroya kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
22 Diş Formu ve Oklüzyon kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
23 Renk seçimi kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
24 Vital pulpa tedavileri kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
25 Rezin simanlar kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
26 Kaide materyalleri ve linerlar kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
27 Matris sistemleri kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
28 Güncel adeziv yaklaşımlar kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
29 Minimal invaziv tedaviler kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
30 Gerodontoloji kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
31 Sterilizasyon kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
32 Yıl Sonu Sınavları kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 1 29
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 1 29
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 61
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,44
AKTS 2 AKTS