DEN451 Pedodonti II

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN451
Ad Pedodonti II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye çocuklarda ağız ve diş sağlığına ilişkin temel bilgiler koruyucu diş hekimliğine ilişkin konuları dersler ve klinik uygulamalar aracılıyla vermektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği çocuk hastada davranış yönlendirilmesi, muayene ve tanı, kraniofasiyal anomaliler ve çocuklarda uygulanan tedavi prensiplerini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Pediatric Dentistry: A Clinical Approach 2. Pedodonti Akıl Notları3. Çocuk Diş Hekimliğinde Çağdaş Tedavi Yöntemleri4. Pediatric Dentistry: Infancy through Adolescence

Notlar

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuğun psikolojik gelişim evrelerinin öğretilmesi
ÖÇ02 Çocuk hastaya en kısa sürede en az rahatsızlık vererek pediatrik tedavi üçgeninin oluşturulmasını sağlamak amaçlanmaktadır
ÖÇ03 Pedodontide hasta muayenesinde, anamnez alımı, radyolojik yöntemler ve tedavi planlamasının öğretilmesidir.
ÖÇ04 Süt dişlerinde pulpa hastalıkları tanısında ayırıcı özellikler, süt dişlerinde direkt ve indirektpulpa kaplaması, endikasyonları, uygulama teknikleri ve kullanılan materyaller hakkında son görüşlerin yanı sıra, süt dişlerinde pulpaamputasyonununendikasyonları, fiksatifler, koruyucu ve rejeneratif uygulamalar ve bu uygulamalarda kullanılan materyaller hakkında bilgilendirme yapılacak, süt dişi kök kanal tedavileri neden önemlidir ve en pratik nasıl uygulanır tartışılacaktır.
ÖÇ05 Genç sürekli dişlerde pulpa hastalıkları tanısında ayırıcı özellikler, pulpası canlı ve canlılığı yitirmiş pulpası olan apeksi açık ve kapalı genç sürekli dişlerde tedavi endikasyonları, uygulama teknikleri ve kullanılan materyaller hakkında son görüşlerin yanı sıra, bu uygulamalarda kullanılan materyaller hakkında bilgilendirme yapılacaktır.
ÖÇ06 Çocuklarda sürekli dişlerde travma sonucunda oluşan diş yaralanmalarının sınıflandırılması ve muayenesi; Tanı ve tedavi prensipleri, splintleme metotları ve koruyucu dişlik uygulamalarının incelenmesi.
ÖÇ07 Çocuklarda süt dişlerde travma sonucunda oluşan diş yaralanmalarının sınıflandırılması ve muayenesi; Tanı ve tedavi prensipleri.
ÖÇ08 1. ara sınav
ÖÇ09 Dişhekimliğinde kullanılan analjezikler, Çocuk dişhekimliğinde ağrı kontrol protokolü, Periapikal enfeksiyonların yayılımı, Antibiyotik ajanlar, Çocuklarda antibiyotik kullanım alanları ve Antibiyotik proflaksisi konuları üzerinde durulacaktır
ÖÇ10 Çocuklarda sedasyon ve genel anestezi altında diş tedavi uygulama prosedurları anlatılacaktır.
ÖÇ11 Bu dersin amacı engelli çocuğun tanımı ve sınıflandırılması, genel özellikleri, ağız bulguları,bu hastaların psikolojik durumu, klinik yaklaşım ve diş tedavileri hakkında öğrenciyi bilgilendirmektir. Bunun yanında dental genel anestezi ve sedason ile tedavi edilmiş engelli çocuklara uygulanacak koruyucu dental yaklaşımın anlatılmasıdır.
ÖÇ12 Bu derste Süt diş dizilerinde ve karışık dişlenmede yapılabilecek erken ortodontik uygulamaların, alınabilecek önlemlerin ve yer tutucular ile Çocuklarda kapanış ilişkileri, Erken süt dişi kayıplarında okluzyonun korunmasına yönelik uygulanan yer tutucuların tiplerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
ÖÇ13 Bu derste, çocuklarda çiğneme sistemi, ısırma kuvvetleri, temporomandibuler eklem ve eklem bozukluklarının belirti ve semptomları ile parafonksiyonel alışkanlıklar incelenecektir. Yeni görüntüleme sistemleri değerlendirilecek ve çiğneme sistemi ile ilgili bozukluklar bunların teşhis ve tedavileri gözden geçirilecektir
ÖÇ14 Çocuk hastada klinikte sıklıkla görülen ağız içi lezyonların ve çocuğa özgü ağız cerrahisi prensipleri ışığında minor oral cerrahisinin anlatılması.
ÖÇ15 Kronik sağlık sorunu olan çocuklarda multidispliner tedavi uygulamalarını öğretmek amaçlanmaktadır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk ve genç erişkinde psikolojik gelişim Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, Problem Çözme
2 Diş korkusu ve davranış yönetimi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
3 Çocuk hastada muayene Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
4 Süt dişi pulpa hastalıklarında teşhis ve tedavi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Süt dişi pulpa hastalıklarında teşhis ve tedavi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Genç sürekli dişlerin pulpa hastalıklarında teşhis ve tedavi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Genç sürekli dişlerin pulpa hastalıklarında teşhis ve tedavi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Çocuk diş hekimliğinde acil durumlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Çocuk diş hekimliğinde ilaç kullanımı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
10 Sedasyon ve genel anestezi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Engelli çocuklarda dental yaklaşımlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
12 Çocuklarda kapanış ilişkileri ve okluzyon Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Çocuklarda temporomandibular bozukluklar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Ağız mukozası lezyonları ve minör cerrahi girişimler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kronik sağlık sorunları olan çocuklar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Sürekli dişlerde diş ve destek doku yaralanmaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
18 Sürekli dişlerde diş ve destek doku yaralanmaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
19 Süt dişlerinde diş ve destek doku yaralanmaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
20 Paslanmaz çelik kronlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
21 Çocuklarda ileri restoratif uygulamalar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
22 Çocuklarda ileri rtestoratif uygulamalar klinik vakalar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
23 Diş sert dokularının gelişimsel bozuklukları ve tedavisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
24 Dental erozyon Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
25 Diş renklenmeleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
26 Klinik vaka tartışması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
27 Klinik vaka tartışması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
28 Klinik vaka tartışması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
29 Klinik vaka tartışması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
30 Klinik vaka tartışması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
31 Klinik vaka tartışması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
32 Yıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 1 29
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 1 29
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 61
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,44
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 12:52