Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Toplum Ağız Diş Sağlığında Program Geliştirilmesi ve Planlanması
Dersin İçeriği
Toplum ağız diş sağlığı ile ilişkili terminolojik bilgiyi sıralama ve ağız diş sağlığı ile ilişkili program, organizasyon içinde birlikte çalışabilme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatric Dentistry, Infancy through Adolescence
Notlar
Toplum Ağız Diş sağlığı ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplum ağız diş sağlığı ile ilgili kavramları tanımlamak |
ÖÇ02 | Bir hastalığın prevalansı ve insidansı gibi kavramları tarif etmek |
ÖÇ03 | Diş çürüğünün sebepleri ve topluma olan etkileri hakkında bilgileri anlamak |
ÖÇ04 | Diş çürüğü ve olası sebepleri hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ05 | Sistemik hastalıklar ve diş çürüğü arasındaki olası ilişkileri tespit etmek |
ÖÇ06 | Toplum ağız diş sağlığı temelinde yapılan saha taramalarında verileri düzenlemek |
ÖÇ07 | Toplum ağız diş sağlığı verilerinin nasıl değerlendirildiğini tarif etmek |
ÖÇ08 | Toplum ağız diş sağlığı temelinde elde edilen verilerin insanların faydasına kullanmayı bulmak |
ÖÇ09 | Dünya genelinde farklı ülkelerdeki sağlık sistemlerinin nasıl işlediğini sunmak |
ÖÇ10 | Türkiye'deki sağlık sistemi özellikle ağız diş sağlığı sistemi hakkında bilgiler tespit etmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | TOPLUM AĞIZ DİŞ SAĞLIĞINA GİRİŞ | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | HALK SAĞLIĞINDA TOPLUM AĞIZ DİŞ SAĞLIĞININ YERİ | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | DÜNYADA TOPLUM AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI MODELLERİ | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | DÜNYADA TOPLUM AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI MODELLERİ | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE İHTİYAÇLAR KAYNAKLAR VE AMAÇLAR | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | KORUYUCU DİŞ HEKİMLİĞİ UYGULAMALARI | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | ÇÜRÜK ETİYOLOJİSİ | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | PLAK NEDİR | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | PLAK AKUMULASYONU VE METABOLİZMASI | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI VE SİSTEMİK HASTALIKLARLA İLİŞKİSİ | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE EPİDEMİYOLOJİ | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | FARKLI YAŞ GRUPLARINDA KORUYUCU DİŞ HEKİMLİĞİ UYGULAMALARI | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | FONKSİYON BOZUKLUĞU VE ALIŞKANLIKLAR | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | PERİODONTAL HASTALIKLAR | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | TOPLUM AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI PROGRAMLAMA | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Ara Sınav | Toplum Ağız Diş Sağlığı Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 35 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,40 | ||
AKTS | 1 AKTS |