DEN133 Diş Hekimliğinde Manüplasyon

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN133
Ad Diş Hekimliğinde Manüplasyon
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN


Dersin Amacı

Birinci sınıf diş hekimliği öğrencilerine dişlerin morfolojisi hakkında ayrıntılı bilgi vermeyi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Öğrencilerimizin hem teorik hem de uygulamalı çalışmalarla bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmak.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Hüsnü Yavuzyılmaz. Diş morfolojisi ve anatomisi. Gazi basımevi 2013.Senih Çalıkkocaoğlu, Pınar Kursoğlu, Nuray Çapa. Total Protezlerin Laboratuvar İşlemleri, 2007

Notlar

kütüphane, labaratuar ve örnek çalışmalar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dişlerin morfolojik yapılarını yakalar.Dişleri ayrı ayrı tanımlar.
ÖÇ02 Motor becerisi gerektiren işlemleri uygular.
ÖÇ03 El-göz koordinasyonu sağlar.
ÖÇ04 Verilen nesneyi kil malzemesi ile manipüle eder.
ÖÇ05 Verilen nesneyi tel ile bükerek biçimler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 labaratuar olanaklarının bilinmesi ve ders disiplininin açıklanması gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 manüplasyon dersi ile ilgili kuramsal bilgi ve tartışma gözlşem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 diş anatromisi 3 boyutlu etüd 1 gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma
4 diş anatromisi 3 boyutlu etüd 2 gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma
5 diş anatromisi 3 boyutlu etüd 3 gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 diş anatromisi 3 boyutlu etüd 4 gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 diş anatromisi 3 boyutlu etüd 5 gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma
8 diş anatromisi 3 boyutlu etüd 6 gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
9 Ara Sınav Labaratuar Ortamı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 diş anatromisi 3 boyutlu etüd gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma
11 diş anatromisi 3 boyutlu etüd 2. hafta gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
12 diş anatromisi 3 boyutlu etüd 3.hafta gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
13 diş anatromisi 3 boyutlu etüd 4.hafta gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
14 diş anatromisi 3 boyutlu etüd 5.hafata gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma
15 diş anatromisi 3 boyutlu etüd 6.hafta gözlem, inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Tartışma
16 Dönem Sınavları Labaratuar Ortamı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS