Genel Bilgi
Kod | DEN135 |
Ad | Mesleki Çizim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Birinci sınıf diş hekimliği öğrencilerine dişlerin morfolojisi hakkında ayrıntılı bilgi vermeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Öğrencilerimizin hem teorik hem de uygulamalı çalışmalarla bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmak.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Hüsnü Yavuzyılmaz. Diş morfolojisi ve anatomisi. Gazi basımevi 2013.Senih Çalıkkocaoğlu, Pınar Kursoğlu, Nuray Çapa. Total Protezlerin Laboratuvar İşlemleri, 2007
Notlar
kütüphane, labaratuar ve örnek çalışmalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyutlu görselleri biçimler ve bunu manipüle edilecek materyallere yansıtır. |
ÖÇ02 | Psikomotor becerilerini kullanarak el ve göz koordinasyonunu sağlar. |
ÖÇ03 | Verilen nesneyi iki boyutta etüd eder. |
ÖÇ04 | El-göz koordinasyonu sağlar. |
ÖÇ05 | El disiplini sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | labaratuar olanaklarının bilinmesi ve ders disiplininin açıklanması | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
2 | labaratuar olanaklarının bilinmesi ve ders disiplininin açıklanmas 2 | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | mesleki çizim dersi ile ilgili kuramsal bilgi ve tartışma | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
4 | diş anatomisi 2 boyutlu çalışma | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
5 | diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 1 | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
6 | diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 2 | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
7 | diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 3 | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 4 | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Dönem Sınavları | Labaratuar Ortamı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 1. hafta | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 2. hafta | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 3. hafta | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 4. hafta | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 5. hafta | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
15 | diş anatomisi 2 boyutlu çalışma 6. hafta | gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
16 | Dönem Sınavları | Labaratuar Ortamı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |