BİO648 İmmunogenetik

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİO648
Ad İmmunogenetik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP


Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenci;immün Tanımada rol alan; Antikor, T Hücre Reseptör ve MHC sisteminin özellikleri.,çeşitliliği sağlayan genetik mekanizmalar ile antijen işlenmesi ve sunumunun önemini anlar. immün sistemin, hücre ve organları ile ilgili genel bilgileri bilir, doğal ve edinsel bağışıklığın etkinlik mekanizmalarını öğrenir. Vücuda giren antijenlerin işlenmesi ve bağışıklık sistemine sunulmasındaki moleküler temelleri hakkında bilgi sahibi olur. Bu bilgiler ışığında, immünolojideki güncel bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirirek yeni ve karmaşık fikirleri analiz etmesine olanak sağlar.

Dersin İçeriği

İmmün sisteme giriş, Tarihçesi ve evrimi, Antijen ve Tolerojen kavramları, İmmün Tanımada rol alan molekül ve sistemler, Antikor farklılığını sağlayan genetik mekanizmalar, T hücre reseptör farklılığı ve oluş mekanizmaları, MHC gen ve fonksiyonu, Antijen işlenmesi ve sunumu, İmmün Response genleri ve MHC ilişkisi, Kalıtsal immün sistem hastalıkları (alerji ve otoimmün hastalıklar) TLR reseptör çeşitliliği ve önemi, Tümör immünolojisi, İmmünoterapi

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

1-Moleküler Genetiğin Esasları, Ümit Lüleyap Akademisyen Kitabevi 2. baskı. 2020 2- The Biology of Cancer Robert A, Weinberg 2. Edition Garland Sciences. 3-The Cell. A Molecular Approach, G:M. Cooper Sewenth Edition Snauer 4- Temel İmmünoloji ., Abul K Abba .İstanbul Medikal Yayıncılık 2007 5- İmmunology . Ivan Roitt Seventh edition

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İmmün Tanımada rol alan; Antikor, T Hücre Reseptör ve MHC sisteminin özelliklerinin önemini anlamak
ÖÇ02 çeşitliliği sağlayan genetik mekanizmalar ile antijen işlenmesi ve sunumunun önemini anlamak
ÖÇ03 Antikor oluş mekanizmaları., TCR farklılığı ve çeşitliliği sağlayan genetik mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ04 MHC gen yapısı ve önemini kavramak
ÖÇ05 MHC gen polimorfizmi ile antijen sunumu arasındaki ilişkiyi anlamak
ÖÇ06 immün sistemin hücre ve organları ile ilgili genel bilgileri anlamak
ÖÇ07 MHC sistemi ile otoimmünite arasındaki genetik bağlantıyı kavramak
ÖÇ08 Protein işlenmesi ve katlanması ile MHC sunumu arasındaki bağlantı hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ09 MHC sistemi ile tümör immünoloji arasındaki ilişkiyi kavramak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İmmün sisteme giriş, Tarihçesi ve evrimi kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 Antijen ve Tolerojen kavramları kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 İmmün tanımada rol alan molekül ve sistemler kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Antikor farklılığını sağlayan genetik mekanizmalar kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 T hücre reseptör farklılığı ve oluş mekanizmaları kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 MHC gen ve fonksiyonu kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Antijen işlenmesi ve sunumu kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 İmmün response genleri ve MHC ilişkisi kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 TLR reseptör çeşitliliği ve önemi kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kalıtsal immün sistem hastalıkları kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Enfeksiyon etkenlerine karşı savunma kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
13 İmmünolojik Tolerans ve Otoimmünite kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tümör immünolojisi kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 İmmünoterapi kaynak kitaplardan konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme-Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme-Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 130
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,20
AKTS 5 AKTS