Genel Bilgi
Kod | EKO723 |
Ad | İktisat Sosyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Genç bir sosyal bilim dalı olan iktisat sosyolojisinin temel ilkelerini, ana akım iktisat bilimine yaptığı eleştirileri ve tarihsel gelişmesini anlatma. İktisat sosyolojisinin iktisat bilimi ile sosyoloji arasında bir köprü görevi üstlendiğini de irdeleme.
Dersin İçeriği
İktisat sosyolojisinin temel ilkeleri, ana akım iktisat bilimine yaptığı eleştiriler ve tarihsel gelişmesi açıklanacaktır. İktisat sosyolojisine göre iktisat biliminin sosyal bir perspektif içermesi gerekir. Bu bağlamda iktisat sosyolojisinin ekonomiye bakış açısı da anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dr. Tolga Kabaş, Ortodoks İktisat İle İktisat Sosyolojisi, 2020, Akademisyen Yayınevi
Notlar
Dr. Tolga Kabak, Türk Toplumunda Kültür, Ekonomi ve Siyaset İlişkisi, Akademisyen Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat bilimi ile sosyoloji arasındaki farkları açıklar. |
ÖÇ02 | İktisat bilimi ile sosyolojinin ayrılmasını sağlayan yöntemler savaşını anlatır |
ÖÇ03 | İktisat sosyolojisinin temel kavramlarını bilir. |
ÖÇ04 | İktisat sosyolojisinin tarihsel gelişimini anlatır. |
ÖÇ05 | Neoklasik yaklaşımın iktisadi olaylara bakış açısını açıklar. |
ÖÇ06 | Alman Tarihçi Okulunun iktisat bilimiyle ilgili görüşlerini anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunları tanımlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunlara karşı uygulanan ekonomi politikalarını değerlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde eder. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik büyümenin belirleyicileri, işsizliğin nedenleri ve maliyetleri, küreselleşme ve ulusların birbirine ekonomik bağlılığı gibi ekonomik konularını açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi bilim dalı ile ilgili akademik yazıları değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İktisat Sosyolojisinin Doğuşu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İktisat Sosyolojisinin Doğuşu Devam | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İktisat Sosyolojisinin İlkeleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İktisat ve Sosyoloji | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İktisat ve Sosyoloji Devam | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sosyolojinin Bakış Açısıyla Ekonomi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Devletler ve Kalkınma Politikaları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Devletler ve Kalkınma Politikaları Seçimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Gömülü Devletler ve Kalkınma Tecrübesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Organizasyonlar ve Şirketler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Organizasyonlar ve Şirketler Devam | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ağlarla Bağlı Şirketler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Organizasyonal Değişim | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
AKTS | 8 AKTS |