Genel Bilgi
Kod | EKO713 |
Ad | Türkiye-AB İlişkileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİKRET DÜLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Avrupa Birliği - Türkiye ilişkilerinin ve Gümrük Birliği sonrasında Türkiye ekonomisinin anlatılması ve irdelenmesi.
Dersin İçeriği
Avrupa Birliği Türkiye ilişkileri tarihsel gelişim sürecinde değerlendirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat, Teori Politika ve Uygulama Steve Wood, “Turkey and Europe: Identity and Other Crises”, TurkishStudies, 14:2, 2013, pp.272-291
Notlar
John Redmond, “Turkey and the European Union: Troubled European or European trouble? ”, International Affairs, Vol. 83, no.2, March 2007, pp.305. Hasan Kösebalaban, “The Permanent ‘Other’? Turkey and the Question of European Identity, Mediterranean Quarterly, 18:4, 2007, pp.83-111.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | AB oluşumunu tarihsel açıdan tanır |
ÖÇ02 | AB işleyişini ve kurumlarını açıklar |
ÖÇ03 | Gümrük Birliğini analiz eder |
ÖÇ04 | AB Türkiye Sosyal ve Ekonomik Farklılıkları açıklar |
ÖÇ05 | Sektörel uyum ve rekabeti analiz eder |
ÖÇ06 | AB rekabet sistemi içerisindeki Türkiye’nin eksiklerini belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunlara karşı uygulanan ekonomi politikalarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde eder. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik büyümenin belirleyicileri, işsizliğin nedenleri ve maliyetleri, küreselleşme ve ulusların birbirine ekonomik bağlılığı gibi ekonomik konularını açıklar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi bilim dalı ile ilgili akademik yazıları değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ortak Dış Ticaret Politikasının Temelleri | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ortak Dış Ticaret Politikasının Araçları I | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ortak Dış Ticaret Politikasının Araçları II | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ortak Gümrük Tarifesi I | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ortak Gümrük Tarifesi II | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Döviz Kuru Piyasaları | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İthalatta Koruma Tedbirleri I | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İthalatta Koruma Tedbirleri II | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İhracatta Ortak Kurallar I | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İhracatta Ortak Kurallar II | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İhracatta Ortak Kurallar III | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | AB’nin Farklı Ülke ve Ülke Grupları ile İlişki ve Anlaşmaları I | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | AB-Türkiye Ticareti | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel değerlendirme | İlgili Bölüm ve Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Sınava Hazırlık | İlgili Makale ve Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |