Genel Bilgi
Kod | EKO709 |
Ad | Dijital Ekonomi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste dijital ekonomide temel teoriler ile dijital ekonominin sürdürülebilirliği incelenecektir. Temel konular ise ağ etkileri, değer yaratma modelleri, dijital iş modelleri ve piyasa modellemesi, dijital ekonomi düzenlemeleri ve politikaları nasıl etkilediği olarak belirlenmiştir.
Dersin İçeriği
Ekonominin dijitalleşmesi çağımızın en kritik konularından biridir. Dijital teknolojiler, işletmeleri ve insanların hayatlarını değiştirmiştir ve gelecekte de değiştirmeye devam edecektir. Bu dersin amacı dijital ekonomi ve dijital ekonominin piyasaları ve toplumu nasıl etkilediğini anlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
ÖZSAĞIR, Arif. Bilgi Ekonomisi: Tanım-Uygulamalar-Örnekler. Seçkin, 2017.
Notlar
ÖZSAĞIR, A. (2016). Yenilik Ekonomisi. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital iş modellerini kullanır. |
ÖÇ02 | Dijital ekonomi anlayışı ile ekonomiyi analiz eder. |
ÖÇ03 | Dijital ekonomide gizlilik ve piyasa düzenlemesi gibi seçilmiş sosyo-teknik konularda geniş bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgiler ve sürdürülebilir iş modelleri ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) ile ilgili bakış açılarını anlar. |
ÖÇ05 | Dijital dönüşüm yoluyla Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine (SKH) nasıl ulaşılacağı konusunda temel bir anlayış kazanır. |
ÖÇ06 | Dijital pazarları modeller. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunları tanımlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunlara karşı uygulanan ekonomi politikalarını değerlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde eder. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik büyümenin belirleyicileri, işsizliğin nedenleri ve maliyetleri, küreselleşme ve ulusların birbirine ekonomik bağlılığı gibi ekonomik konularını açıklar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi bilim dalı ile ilgili akademik yazıları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijital Ekonominin Doğuşu ve Gelişimi | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dijital ekonomi ve dijital işi için kurumların gelişimi-2 | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Değişimin faktörü olarak Bilgi İletişim Teknolojileri | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dijital Ekonomi sektörünün temeli olarak E-Ticaret | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | E-Pazarlar | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Temel E-Pazarların ve dijital sektörlerin gelişimi-1 | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Temel E-pazarların ve dijital sektörlerin gelişimi-2 | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | İlgili Bölümleri Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Değerlendirmeler, Kredibilite ve Gelir-1 | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Değerlendirmeler, Kredibilite ve Gelir-2 | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kredibilite ve çevrimiçi platformlarda geri dönüt sistemleri | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Medya Ekonomisi-1 | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Medya Ekonomisi-2 | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yapay Zekanın Ekonomik Etkileri-1 | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yapay Zekanın Ekonomik Etkiler-2 | İlgili Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Bölümleri Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavlar-2 | İlgili Bölümleri Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |