Genel Bilgi
Kod | KDH575 |
Ad | Üreme Sağlığı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı cinsel sağlık /üreme sağlığının tanımı, Dünya ve Türkiye’de CS/ÜS’nin durumu, ölçütler ve bütünsel yaklaşımla sunulan Cinsel sağlık/Üreme Sağlığı hizmetleri konusunda bilgi kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Üreme sağlığı kavramını, üreme sağlığının geliştirilmesi ve üreme sağlığı sorunlarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Fenkci, I.V. (2011). Üreme Sağlığı ve Üremeye Yardımcı Yöntemler. İstanbul Tıp Kitabevi, Istanbul. Taşkın, L.(2016). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara. Beji, N.K.(2017). Hemşirelere ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitabevleri, Istanbul.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üreme sağlığı kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Üreme haklarını açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisini bilir. |
ÖÇ04 | Üreme sisteminin enfeksiyonlarını, belirtilerini, tedavisi ve önleme yöntemlerini bilir. |
ÖÇ05 | Üreme sağlığını etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ06 | Üreme sağlığı açısından riskli davranışları bilme ve bunlardan kaçınır. |
ÖÇ07 | Doğurganlığın düzenlenmesini ve doğurganlığın düzenlenme yöntemlerini tartışır. |
ÖÇ08 | Üreme dönemlerine göre özellikleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cinsel sağlık/üreme sağlığı tanımlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Üreme sağlığı ile ilgili temel göstergeler | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ülkemizde ve dünyada üreme sağlığı hizmetleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Üreme sağlığı politikaları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Gelişim dönemleri ve üreme sağlığı/cinsel sağlık | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Cinsellik, cinsel sağlık ve sorunları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Güvenli cinsellik | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | seçilen projeyle ilgili kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Cinsel kimlik sorunları ve hemşirelik yaklaşımları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Özel durumlarda cinsellik (gebelik, kanser, menopoz vs)-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Özel durumlarda cinsellik (gebelik, kanser, menopoz vs)-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Cinsel sağlık/üreme sağlığı eğitimi-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Cinsel sağlık/üreme sağlığı eğitimi-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Cinsel sorunu olan bireye hemşirelik yaklaşımı-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Cinsel sorunu olan bireye hemşirelik yaklaşımı-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |