CHH527 Cerrahi Hemşireliğinde Acil Bakım

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CHH527
Ad Cerrahi Hemşireliğinde Acil Bakım
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN


Dersin Amacı / Hedefi

Afetlerde bakım ve ilkyardımın yanında acil bakımı da kapsayan temel kavramların öğrenilmesi, kazazedenin ilk yardım girişiminin yapılabilmesi ve acil bakımının yürütülmesi, homeostazisin sürdürülmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve tekniklaboratuvar ortamında kazandırılması.

Dersin İçeriği

..Afetlerde bakım ve ilkyardımın yanında acil bakımı da kapsayan temel kavramların öğrenilmesi, kazazedenin ilk yardım girişiminin yapılabilmesi ve acil bakımının yürütülmesi, homeostazisin sürdürülmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve tekniklaboratuvar ortamında kazandırılması.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu ya da yan koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Erişkinlerde Acil bakım. Bir Bakışta: Acil Hemşireliği Acil Bakım

Notlar

PUBMED Google akademik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1.Bir acil hastasının uzmanlık düzeyindeki kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla acil bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygular, uyguladığı bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder.
ÖÇ02 2.Acil hemşireliği alanında bilimsel bir araştırma planlar, uygular ve elde ettiği verileri analiz ederek rapor eder.
ÖÇ03 3.Acil hemşireliği alanına özgün en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergide yayınlar.
ÖÇ04 4.Acil hemşireliği alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme,
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme,
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Acil bakımın tanımı, önemi ve temel ilkeleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Acil Bakım Hemşireliği görev ve sorumlulukları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Temel yaşam desteği Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İleri yaşam desteği Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Triyaj Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kardiyovasküler aciller Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Solunum acillerinde bakım Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Nörolojik acillerde bakım Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Metabolik ve gastrointestinal acil durumlarda bakım Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kanamalarda ve şokta acil bakım Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Travmalarda acil bakım Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kırık, burkulma, çıkıklarda acil bakım Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yanıkta ve donukta acil bakım Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Zehirlenmeler ve boğulmalarda acil bakım Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:24