Genel Bilgi
Kod | EFR508 |
Ad | İlaç Araştırmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders sonunda öğrencilerin ilaç araştırma ve geliştirme süreci hakkında temel kavramları tanımlamaları, ilaç geliştirme süreci, faz çalışmaları, özel hasta gruplarındaki ilaç çalışmaları ve etik kurulların çalışma prensiplerini açıklamaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İlaç geliştirme süreci, ilaç araştırmaları, klinik faz çalışmaları, özel hasta gruplarında ilaç araştırmaları, etik kurullar ve işleyişleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, Pelikan Kitabevi, 2013
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlaç araştırmaları ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Preklinik çalışmaların dizaynı, deney hayvanı kullanımı ve etik kuralları açıklar. |
ÖÇ03 | Preklinik çalışmaların dizaynı, deney hayvanı kullanımı ve etik kuralları açıklar. |
ÖÇ04 | Klinik ilaç araştırmalarını, Faz çalışmalarının basamaklarını açıklar ve yorumlarlar. |
ÖÇ05 | İlaç araştırmalarında ulusal, uluslararası mevzuatları tanımlar. |
ÖÇ06 | Biyoeşdeğerlilik, biyobenzerlik ilaç araştırmalarında dikkat edilecek hususları açıklar. |
ÖÇ07 | İyi klinik araştırma uygulamalarını tanımlar. |
ÖÇ08 | Farmakoekonomi ve farmakovijilans kavramlarını yorumlar. |
ÖÇ09 | Etik kurulların çalışma prensiplerinin açıklar ve değerlendirir. |
ÖÇ10 | Özel araştırma gruplarındaki ilaç araştırmalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İlacın Keşfi Ve Tarihsel Gelişimi | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Klinik Öncesi İlaç Araştırmalarında Genel Kavramlar | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Laboratuvar Hayvanlarının Kullanımı, Deney Tasarımı Ve Etik Kurallar | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Klinik İlaç Araştırmaları, Faz Çalışmaları | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İlaç Araştırmalarının Etik Yönü | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İlaç Araştırmalarında Ulusal Ve Uluslararası Mevzuat | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İyi Klinik Uygulamaları (IKU) | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Özel Hasta Gruplarında İlaç Araştırmaları | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Biyoyararlanım Ve Biyoeşdeğerlilik Araştırmaları Dikkat Edilecek Hususlar Ve Kurallar | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
12 | Farmakoekonomi Ve Farmakovijilans Kavramları | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İlaçların Ruhsatlandırma Aşamaları | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Etik Kurullar Ve İşleyişleri | Konu araştırılmalı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Ders notları gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunumlar gözden geçirilmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunumlar gözden geçirilmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |