STA890 Tekstil Desenlerinde Sembolik Anlatımlar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA890
Ad Tekstil Desenlerinde Sembolik Anlatımlar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU


Dersin Amacı

İnsanlık tarihinin duygu ve düşünsel geçmişlerinin mirası olan sembolleri tekstil yüzeylerini bezeyen motifler örneğinde ve onlarla ilişkileri içinde incelemektir.

Dersin İçeriği

Sembol ve sembolizm kavramlarının incelenerek, tekstil desenleri örneğinde motiflerin incelenmesi ve yeni desenler oluşturmak

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

sembolizm ve tekstil desenleri hakkındaki makaleler

Notlar

Türkiye Tekstil Tarihi , Halil İnalcık Türk süsleme Sanatlarında Desen ve Motif, Azade akar, Cahide Keskiner, İstanbul, 1976 Kilim Cicim, Zili Sumak, Belkıs Balpınar, eren Yay. 1982


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sembolleri formlarına göre sınıflandırır ve yorumlar
ÖÇ02 Sembolizmin simgesel dilini yorumlar
ÖÇ03 Sembolik motiflerin günümüz tekstillerindeki değişimlerini yorumlar
ÖÇ04 Farklı kültürler arasında ortak bağlar kurar
ÖÇ05 sembolik anlamları olan motiflerle yüzey tasarımları yapmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sembol/sembolizmin tanımı, kavramı ve kapsamı bilgi paketi okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Günümüz sembolleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 İlk uygarlıklardan günümüze semboller araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 geometrik motiflerde sembolizm araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 çiçek motiflerinde sembolizm araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Ağaç sembolizmi araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Hayvan motiflerinde sembolizm araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mitolojik Hayvan motiflerinde sembolizm araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 tema, motif seçimi ve tasarıma başlama eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 desen kompozisyonu oluşturma eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 desen çizimi çizim Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 desen renklendirme boyama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 desenin tekstil ürünü üzerinde simülasyonu cad programında hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 ödev sunumu sergileme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama çalışması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 162
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,48
AKTS 6 AKTS