Genel Bilgi
Kod | MED500 |
Ad | Tıp 5. Dönem Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yıl | 5. Yıl |
Süre (Hafta) | 38 Hafta |
AKTS | 60 AKTS |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tıp - Staj |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ASLIHAN CANDEVİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin birinci basamak hekimin sahip olması gereken tüm bilgi ve becerileri kazanması, bütünleştirmesi ve pekiştirmesi için önceki sınıflarda edindiği teorik ve pratik bilgileri hayata geçirerek ve hasta sorumluluğunu alarak öğretim üyesi / uzman doktor denetiminde iyi hekimlik uygulamaları yapabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu sınıf boyunca; poliklinik uygulamalarının gözlemlenmesi, öykü alma, fizik muayene, servis hastalarının dosyalarının hazırlanması, izlenmesi ve sunulması, sık kullanılan laboratuar ve görüntüleme tekniklerinin değerlendirilmesi ve tartışılması, hasta başı vizit eğitimi, teorik ders anlatımları yer alır.
Dersin Ön Koşulu
Bir önceki sınıfı tamamlamış olmak
Kaynaklar
Her stajın ayrı notları var
Notlar
Her stajın ayrı notları var
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Multidisipliner yaklaşım ile sık görülen hastalıklara tanı koyar |
ÖÇ02 | Akılcı tedavi uygulayabilir |
ÖÇ03 | Nadir görülen tıbbi sorunların çözümünde gerekli yönlendirmeleri yapabilir |
ÖÇ04 | Kendi kariyer planlamasını yapabilir ve sürekli mesleki gelişim yaklaşımı geliştirir |
ÖÇ05 | Ülkede yürütülen sağlık sistemini kavrar, dünyadaki sağlık sistemleri ve politikaları ile karşılaştırır |
ÖÇ06 | Toplumsal duyarlılıkların farkında olur ve içinde yaşadığı toplumun sağlığının gelişmesi için aktif katkı sunabilen araştırmacı, eleştirel bakış açısına sahip olur |
ÖÇ07 | Hasta ve hasta yakını ile duyarlı ve etkili iletişim kurar, hastayı ve aileyi bilgilendirir. Hastaya ve aileye bütünsel, duyarlı, etik ve saygılı yaklaşır |
ÖÇ08 | Çalışma arkadaşları ve sağlık personeli ile ekip çalışması becerisi geliştirir ve liderlik ederek uyum içinde çalışır |
ÖÇ09 | Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetlerini bütünsel yaklaşımla kavrar, insanı çevresi ile birlikte değerlendiren sağlık anlayışı geliştirir, koruyucu hekimlik konusunda savunuculuk geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
17 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
18 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
19 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
20 | İlgili staj programı | yok | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
21 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
22 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
23 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
24 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
25 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
26 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
27 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
28 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
29 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
30 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
31 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
32 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
33 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
34 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
35 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
36 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
37 | İlgili staj programı | çalışma | |
38 | İlgili staj programı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 300 | 1 | 300 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 300 | 1 | 300 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 750 | 1 | 750 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 18 | 8 | 144 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1494 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 59,76 | ||
AKTS | 60 AKTS |