SD0195 Programlama Bilmeyenler İçin Algoritmik Düşünme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0195
Ad Programlama Bilmeyenler İçin Algoritmik Düşünme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Algoritma mantığını ve basit olarak bilgisayar programlama mantığını öğretmek

Dersin İçeriği

Bu ders; Bilgisayarlar, bilgisayar programlama, bilgisayar terminolojisini ve mantıksal kurguyu öğretmeyi hedeflemektedir. Aynı zamanda bilgisayar bilimi tarihi, yazılım ve donanım terimleri ile bunlar arasındaki ilişkiyi öğretmektedir. Dersin asıl amacı çözülecek problemi anlama, çözüm adımlarını oluşturma, bilgisayar programı yazmaya temel oluşturma ve bu programı oluşturan yapılara hazırlıktır.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Derste anlatılan slaytlar.

Notlar

Derste verilecektir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler mühendislik problemlerini çözmek amacıyla algoritma tasarımı ile ilgili temel kavramları öğrenirler.
ÖÇ02 Öğrenciler kendilerinin tasarladığı algoritmalarının analizini öğrenirler.
ÖÇ03 Öğrenciler bir problem için farklı algoritmalar oluşturmayı, test etmeyi ve algoritmaları karşılaştırmasını öğrenirler.
ÖÇ04 Öğrenciler FLOWGORITHM programı ile bilgisayar programlamasının temel kavramlarını öğrenirler.
ÖÇ05 Öğrenciler akış şemalarını ve algoritma tasarım tekniklerini öğrenirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programlama dilleri, matematiksel işlemler, karşılaştırma işlemleri, mantıksal işlemler Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Algoritma, algoritmalarda kullanılan terimler ve operatörler Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Akış diyagramında kullanılan şekiller Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Programlama dillerinde kullanılan veri tipleri ve programlama dillerinin genel yapıları Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Problemi anlamak, analiz etmek ve algoritmasını oluşturmak Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Algoritma ve döngü kavramı Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sayaç ve atama işlemlerini anlamak Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Örnekler ve algoritmik çözümleri 1 Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Nasıl iyi bir programcı olunur Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Algoritma ve karşılaştırma işlemleri Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Dizi kavramı ve uygulamaları Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Örnekler ve algoritmik çözümleri 2 Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Genel uygulamalar 1 Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel uygulamalar 2 Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.01.2023 04:52