Genel Bilgi
Kod | SD0375 |
Ad | Arduino ile Robotik Kodlamaya Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Hiç bilmeyenlere robotik kodlamayı öğretmek. Nesnelerin internetine ilgi duyan her öğrenciye giriş seviyesinde uygulamalı bilgiler vermek.
Dersin İçeriği
Bu ders daha önce robotik kodlama tecrübesi olmayan öğrencilere temel düzeyde robotik kodlamaya giriş eğitimi vermektedir. Farklı disiplinlerden her öğrenci kolayca dersi anlayıp uygulayabilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Derste anlatılan sunumlar.
Notlar
Derste verilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günlük hayatta karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme |
ÖÇ02 | Üretim teknolojileri hakkında bilgi edinme |
ÖÇ03 | Arduino Kodu okur yazarlığı |
ÖÇ04 | İnsan ve sensör etkileşiminin incelenmesi |
ÖÇ05 | IoT ve çevresel birimler hakkında bilgi edinilmesi |
ÖÇ06 | Dijitalleşmenin incelenmesi |
ÖÇ07 | Digital Giriş-Çıkış işlemlerini yapabilmek. |
ÖÇ08 | Analog veri okuma ve PWM çıkış uygulamaları yapabilmek. |
ÖÇ09 | Temel elektronik bilgisine sahip olmak |
ÖÇ10 | Dış ortamdan alından analog veriyi dijital olarak görebilmek |
ÖÇ11 | Kendi kendine çalışabilen küçük elektronik nesneler tasarlayabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Microkontroller ve arduino kavramları | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Arduino'ya başlangıç ve gerekli kurulumlar | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | IDE, C dili ve kodlama kavramları | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Değişken,dizi, karşılaştırma ve döngü kavramları | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dijital ve Analog giriş çıkışlar | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Arduino pin yapısı ve seri haberleşme | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Elektronik devre elemanları ve sensörler | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arduino ve sensörler | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Anolog veri girişlerinin gösterilmesi | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Led, buton ve örnek uygulamalar | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sıcaklık, nem, hareket ve ışık sensörleri ile örnek uygulamalar | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Step ve Servo motorlar ile örnek uygulamalar | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örnek Projeler 1 | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Örnek Projeler 2 | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |