Genel Bilgi
Kod | SD0537 |
Ad | Müzeler ve Sanat Galerileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Müzelerin ve galerilerin eğitim amaçlı kullanımı ve bu yolla kültür, sanat ve değerlendirme çalışmaları. Ayrıca, Müzeler, kültürler ve uygarlıklar, müze ve sanat, müze ve eğitim, müze ve toplum konularında bilgi kazandırılması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Müzecilik tarihi, müze türleri, müze ve galerilerin toplumsal eğitimle olan ilişkisi, yaşam boyu öğrenme, yaratıcılık, sanat, kültür diyalogları, koruma politikaları ve yaklaşımları dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
İlhan, A. Çakır, (2014), Müze Eğitimi Uygulamaları, Kültür Bakanlığı Erdem Ünver, Müze Eğitimi ders notları, Atılım Üniversitesi Müze katalogları
Notlar
İlhan, A. Çakır, (2014), Müze Eğitimi Uygulamaları, Kültür Bakanlığı Erdem Ünver, Müze Eğitimi ders notları, Atılım Üniversitesi Müze katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müze ve sanat eğitimi ile ilgili yayınları takip eder. |
ÖÇ02 | Müzenin sanat, toplum, eğitimle ilişkilerini değerlendirir. |
ÖÇ03 | Müzeciliğin tarihi, türleri, amaçları ve işlevleriyle ilgili bilgileri açıklar. |
ÖÇ04 | Müzede sanat eğitimi yoluyla yaratıcılığı geliştirmeye teşvik eder. |
ÖÇ05 | Farklı kültürlere ait sanat eserleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları değerlendirir. |
ÖÇ06 | Evrensel yapıtlarla birlikte kendi vatanındaki kültürel yapıtların millî karakterini, kültürel düşünce ve yapısını açıklar. |
ÖÇ07 | Müzede sanat eğitimi yoluyla sanat eserlerine karşı ilgi uyandırma, değer verme ve onları koruma bilinci verme kararlılığı gösterir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, Dersin kapsamı, Ders öğretim programının tanıtımı, Kaynaklar ve kullanılacak araç, gereçlerin tanıtımı, ölçme değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgilendirme | Dersten beklentileriniz nelerdir? | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Müze ve müzecilik tanımları, müze türleri, Müzelerin işlevleri, toplama, belgeleme, koruma, sergileme, eğitim işleri. | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Dünyada ve Türkiye'de müzecilik ve müze eğitiminin tarihsel gelişimi, Dünyaca ünlü Müzeler | Öğrencilerin önceki müze deneyimlerine ilişkin anıları. Görüntüler, video kayıtları, çeşitli nesneler olabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Çağdaş Müze Kavramı, Müzelerin Eğitimle Olan İlişkisi, Post-Modern Müze, Müzelerde İletişim, Müze Eğitimi ve Sosyakültürel Yaklaşım | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Müzede Öğrenme Kuramları, Müzede Yaşamboyu Öğrenme | Öğrenme kuramları üzerine ön araştırma yapınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Projeksiyon ile dünya müzeleri ve Türk müzelerinden örnek gezintiler. Gezi öncesi ön anket ve araştırma çalışmaları ve müzeye ya da galeriye ilişkin araştırmalar... | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Müze, Sanat, Kültür Ve Toplum İlişkileri | Müzelerin ve galerilerin yaptığı rutin etkinlikler hakkında bilgi araştırılmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | ara sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaratıcılık, Sanat, Kültür Diyaloğu; Sanat Eğitiminde Müzelerden Yararlanma | Yaratıcılık- yetenek kavramları üzerine araştırma yapınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Projeksiyon ile dünya müzeleri ve Türk müzelerinden örnek gezintiler. Gezi öncesi ön anket ve araştırma çalışmaları ve müzeye ya da galeriye ilişkin araştırmalar... | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Benzetim, Problem Çözme |
11 | Müze ve /veya Sanat galerisi Ziyareti. Müze ve öğrenme; müze ziyareti öncesi hazırlıklar..(Gezi gerçekleşemediği durumlarda örn:Pandemi nedeniyle Online Müze turları) | Gezi için gerekli izinlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Adana Müzesi Ziyareti, Müzede ders süreci. Müze ders anketinin doldurulması | Gezi için rahat ayakkabı ve giysilerin giyilmesi, müze kart çıkartılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
13 | Sanat Galerisi ve / veya Yakın illerde Müze ziyareti. | Rahat giysiler giyilmesi, resim kalemi ve a4 resim kağıdı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Dünyaca ünlü Müzeler ve Öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Türkiyedeki önemli müzelerden örnekler ve öğrenci sunumları | Konu ile ilgili olarak yazılı ve görsel literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dosya | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |