Genel Bilgi
Kod | MT409 |
Ad | Araştırma Projesi ve Bilim Etiği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NERGİZ POYRAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. NERGİZ POYRAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilim etiği bilgisini, matematikte ileri düzeydeki lisans konularını Türkçe ve yabancı kaynakları kullanarak araştırma yapmak, matematiksel metinleri düzgün ve anlaşılır bir şekilde ifade etmeyi ve bağımsız çalışmayı öğretmek.
Dersin İçeriği
Bilim etiği bilgisine sahip olmak ve matematiğin özel bir alanında Lisans bilgileri üzerine ayrıntılı çalışma yapmak.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Proje ile ilgili uygun kitaplar.
Notlar
Proje ile ilgili uygun kitaplar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meslekî etik ve sorumluluk bilinci kazanır. |
ÖÇ02 | Matematikteki ilginç problemleri seçer. |
ÖÇ03 | Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması yapar. |
ÖÇ04 | Kaynaklardaki bilgileri yazım kurallarına uygun ve doğru olarak düzenler. |
ÖÇ05 | Seçilen konunun uygulama alanlarını belirler. |
ÖÇ06 | Seçilen konunun uygulamasını yapar. |
ÖÇ07 | Bağımsız çalışarak hazırladığı çalışmayı sunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat edebilmeyi kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirip ve yazama yeteneğini gösterir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin temel teorilerini doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade edebilme yeteneğini gösterir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının kavrar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde edebilmeyi kavrar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizemeyi ve açıklamayı kavrar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğini gösterir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlama dillerinden en az birini kavrar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisini gösterir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dili kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme yeteneğini gösterir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Programlama tekniklerini kavrar ve program yapabilme yetenegini gösterir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğini gösterir. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamalarının çalışma alanlarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık becerisini gösterir. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma ve geliştirme becerisi gösterir. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi gösterir. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik çalışma alanlarına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslekî etik ve sorumluluk bilinci kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci bilgisi verilir. | Kütüphane, internet ve diğer konumlardan konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Konu seçimi için araştırma. Konunun belirlenmesi | Çalışılacak Konunun sınırları ve kaynaklarını belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması | Konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Çalışma planı hazırlanması. 4 | Sonuçların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Çalışma planına uygun çalışmalar 5 | Konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. 6 | Sonuçların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. 7 | Konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Sonuçların sunumu | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. | Konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. 10 | Sonuçların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. 11 | Konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. 12 | Sonuçların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. 13 | Konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. 14 | Sonuçların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. 15 | Konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Seçilen konunun sunuma hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Seçilen konunun sunuma hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |