Genel Bilgi
Kod | SHS157 |
Ad | Bilim İnsanları ve Buluşları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık bilimleri alanındaki önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgiler verilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Slaytları
Notlar
Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Akademik Dizi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimin tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Kimlere bilim insanı denebileceğini tanımlar. |
ÖÇ03 | Bilimin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Bilim tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Tarihten bugüne bilimin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | İlgi alanlarında buluşları olan bilim insanlarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. | 1 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir Bilim insanı kime denir | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilimin kaynakları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bilimin tarihi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bilim devrimi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 1 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 2 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 3 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 4 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 5 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 6 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 7 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 8 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 9 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 10 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 2 | 34 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |