BSB645 Egzersiz-Sporda Danışmanlık ve Rehberlik

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB645
Ad Egzersiz-Sporda Danışmanlık ve Rehberlik
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ


Dersin Amacı / Hedefi

öğrencilere, psikoloji biliminin, sportif performans gelişimi üzerine etkilerini açıklayabilme, zihinsel antrenman ve derin gevşeme egzersiz yöntemlerini temel düzeyde uygulayabilme ve psikoloji alanında edindiği temel bilgileri, birey ve sporcuların performanslarını arttırmak için kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Spor psikolojisi alanı, konuları; sporda kişilik, motivasyon, uyarılmışlık, stres ve kaygı; yarışma psikolojisi, psikolojik beceri antrenmanları, dikkat, algı, konsantrasyon, sürantrenman, sporda sağlıksız davranışlar ve egzersiz bağımlılığı Zihinde canlandırma, derin gevşeme egzersizleri konularını kapsamaktadır. Sportif performans üzerindeki psikolojik faktörleri belirleyip kuramsal çerçevede tartışabilmek.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Weinberg, R. Ve Gould, D. (2015) Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri (Çeviren Şahin, M. ve Koruç, Z.) Nobel Yayınevi, 650 s., Ankara. • Bayar, P. (2010) Türkiye’de Kullanılan egzersiz ve Spor Psikolojisi Testleri. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 175 s. Ankara. • Beauchamp, M. R. & Eys, M. A. (2008) Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 256 p. New York, USA. • Berger, B. G., Pargman, D. & Weinberg, R. S. (2002). Foundations of Exercise Psychology. Fitness Information Technology. 392 s. USA. • Cogan, K.D. ve Vidmar, P. (2000) Sport PSychology Library: Gymnastics. Fitness Information Technology Inc. 197 s., USA.

Notlar

Weinberg, R. Ve Gould, D. (2015) Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri (Çeviren Şahin, M. ve Koruç, Z.) Nobel Yayınevi, 650 s., Ankara. • Bayar, P. (2010) Türkiye’de Kullanılan egzersiz ve Spor Psikolojisi Testleri. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 175 s. Ankara. • Beauchamp, M. R. & Eys, M. A. (2008) Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 256 p. New York, USA. • Berger, B. G., Pargman, D. & Weinberg, R. S. (2002). Foundations of Exercise Psychology. Fitness Information Technology. 392 s. USA. • Cogan, K.D. ve Vidmar, P. (2000) Sport PSychology Library: Gymnastics. Fitness Information Technology Inc. 197 s., USA.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor psikolojisi alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Psikoloji biliminin, sportif performans gelişimi üzerine etkilerini açıklar.
ÖÇ03 Zihinsel antrenman yöntemlerini temel düzeyde uygular
ÖÇ04 Derin gevşeme egzersizlerini temel düzeyde uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 4
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 2
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır.
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder.
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 2
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 3
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir.
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 2
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir.
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir.
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Spor ve Egzersiz Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sağlık ve Esenlik için Egzersiz Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Egzersiz yapma ve yapmama nedenleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Konsantrasyon, Dikkat ve Odaklanma Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Zihinde canlandırma , derin gevşeme Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Motivasyon, Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Derin gevşeme egzersizleri, rahatlama teknikleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Sporda Sağlıksız Davranışlar ve Egzersiz Bağımlılığı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bireysel Farkılıklar ve Yarışma psikolojisi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Psikolojik Beceri Antrenmanları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Spor Sakatlıkları ve Psikolojisi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Hedef belirleme , Sporda Performans Arttırma Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sporda Strese bağlı tükenme modelleri A Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Sporda Strese bağlı tükenme modelleri B Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.04.2023 08:17