BSB612 Kültür Endüstriler ve İletişim

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB612
Ad Kültür Endüstriler ve İletişim
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Eğlence endüstrileri, kitle kültürü, seyirci, spor, boş zaman, küreselleşme, tüketim; Çağdaş medya sistemleri içerisinde Adorno ve Horkheimer’ın kültür endüstrisi kavramının yeri, endüstrileşme ve kültürel üretim süreçleri, kitle kültürünün çözülmesi tarışmaları, postmodernite ve kültür edüstrilerinin konumu, medya ve kültür edüstrileri bağlamında seyirci-tüketici-müşteri, yeni medya teknolojileri ve katılım tartışmaları üzerinden geleneksel kültür endüstrileri okumaları

Dersin İçeriği

Endüstrisi ve Medyanın İktidar ile hangi noktalarda temas halinde olduğu, bu temasın ne tür gereksinimi karşıladığı konularının tartışılması; Kültür Endüstrisi, Medya ve İktidar ilişkilerinin incelemesi, Frankfurt Okulu üyeleri Adorno, Horkheimer ve Marcuse’nin konulaştırmaları ve değerlendirilmeleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (2007). Kültür endüstrisi. İstanbul: İletişim Yayınları.

Notlar

Adorno, T. W. (2003). Kültür endüstrisini yeniden düşünürken. Cogito, 36, 76-84.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür endüstrilerinin konumu, medya ve kültür edüstrileri bağlamında seyirci-tüketici-müşteri ilişkisini değerlendirir
ÖÇ02 Kültür ve spor arasındaki ilişkiyi kurabilir
ÖÇ03 Kültür endüstrisi ve sporun çeşitli branşlarına ilişkin özgün çalışmalar yapabilir
ÖÇ04 İletişim ve spor disiplini arasındaki bağlantıyı kurarak disiplinler arası çalışma yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 5
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır.
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 4
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır.
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder.
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir.
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir.
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir.
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 5
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 3
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin tanıtımı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kültür endüstrisi nedir? yeniden düşünürken Adorno, T. W., Ülner, N., Tüzel, M., Gen, E., & Bernstein, J. M. (2007). Kültür endüstrisi kültür yönetimi. İletişim. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Frankfurt okulu Şan, M. K., & Hira, İ. (2007). Frankfurt Okulu ve kültür endüstrisi eleştirisi. Sosyoloji yazıları I, 324, 340. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Walter Benjamin kavramıyla kültür endüstrisi Sevim, B. A. (2010). Walter Benjamin’in kavramlarıyla kültür endüstrisi:“aura”,“öykü anlatıcısı” ve “flâneur”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(11), 509-516. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Marcus ve Horkheimer bağlamında kültür endüstrisi ÇAKMAK, F. (2022). KÜLTÜR ENDÜSTRİSİNDEN KÜLTÜR EMPERYALİZMİNE MEDYA ARACILIĞIYLA YOLCULUK. MEDYA VE TÜKETİM I, 201. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kültür ve küreselleşme Taylan, H. H., & Arklan, Ü. (2008). Medya ve Kültür: Kültürün Medya Araciliğiyla Küreselleşmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 86. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kültürün sosyal medya ile aracılanması Aksoy, S. (2019). Kültür endüstrisi güdümünde boş zaman pratiklerinde tektipleşme:" Keyif" etiketi ile yapılmış Instagram paylaşımları üzerine bir inceleme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (31), 601-622. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Eleştlrel Kuram ve Postmodemlzm Adorno, T. W. (2003). Kültür endüstrisini yeniden düşünürken. Cogito, 36, 76-84.. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kültür yönetimi Ümer, E. (2016). Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat. Sanat ve Tasarım Dergisi, (17), 171-187. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kültür endüstrisi eleştirisi KURT, A. Y., & Kihtir, A. (2009). Adorno ve Horkheimer’in Kültür Endüstrisi Eleştirisi Üzerine Bir İnceleme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kültür endüstrisi eleştirisi.2 Necla, M. O. R. A. (2008). Medya ve kültürel kimlik. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-14. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Yeni medya teknolojileri ve katılım tartışmaları üzerinden geleneksel kültür endüstrileri okumaları. GÜL, M. E. (2019). Kültür endüstrisi ürünü olarak dijital oyunlar: Playerunknown’s Battlegrounds (Pubg) oyunu örneği. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 5(2), 448-465. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Kültür endüstrisi ve sinema KOLUAÇIK, İ. (2017). Eleştirel teorisyenlerin kültür endüstrisi kavramı çerçevesinde sanata ve sinemaya yaklaşımları. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 2(3), 135-156. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 öğrenci sunumu Sevim, B. A. (2010). Walter Benjamin’in kavramlarıyla kültür endüstrisi:“aura”,“öykü anlatıcısı” ve “flâneur”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(11), 509-516. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları . Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları .. Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 126
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,04
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2023 11:07