BED528 Bireysel Antrenman Planlama

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED528
Ad Bireysel Antrenman Planlama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ


Dersin Amacı

Antrenman bilimine göre bireysel antrenman programı unsurlarının incelenmesi

Dersin İçeriği

Antrenman uygulamalarının ve programın bireysel farklılıklara göre hazırlanmasının esasları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

High-Performance Training for Sports-2nd Edition Author: David Joyce Dan Lewindon Antrenman bilgisi kitapları,

Notlar

SUCCESFULL COACHİNG RANİER MARTENS


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 antrenman çeşitlerini bilir, BİREYSEL ANTRENMANI TANIMLAR, SPOR BRANŞINA YÖNELİK ANTRENMAN İHTİYAÇLARINI BELİRLER.
ÖÇ02 kondisyon ihtiyaçlarını yorumlayabilir.
ÖÇ03 bireysel egzersiz ihtiyaçlarını yorumlar ve raporlandırır.
ÖÇ04 antrenman örnekleri hazırlar, kondisyon antrenmanı sınıflamasını yapar.
ÖÇ05 bireysel örnekler hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 antrenman çeşitlerinin incelenmesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
2 antrenman uygulamalarının tartışılması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma
3 kondisyon antrenmanı sınıflaması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 kondisyon ihtiyaçlarının tartışılması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma
5 bireysel ihtiyaçların dğerlendirlmesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma
6 antrenman yöntemlerini farklı açılardan nceleme Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma
7 antrenman örneklerinin tartışılması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma
9 bireysel örnekler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma
10 uygulamaların yeniden düzenlnmesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 bireysel ihtiyaç formu hazırlama Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 bireysel takip formu hazırlama Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 örnek antrenman formları hazırlama Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 örnek antrenman formları tartışma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 örnek antrenman formları hazırlama ve tartışma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlanan ödev ve okunan makalelerin yorumlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlanan ödev ve okunan makalelerin yorumlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS