Genel Bilgi
Kod | BED555 |
Ad | Sporda Nitel Araştırmalar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere sporda nitel araştırmaların kuramsal temellerini aktarmaktır. Bu kapsamda öğrencilerin sporda nitel araştırma sürecini uygulamalı olarak tecrübe etmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Nitel Araştırmanın Temelleri; Nitel Araştırma Desenleri, Veri Toplama ve Analiz Yöntemleri, Bulgular Tartışma ve Sonuç Raporunun Yazılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Berg, B. L., ve Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Eğitim Yayınevi.
Notlar
Koca, C. (2017). Spor bilimlerinde nitel araştırma yaklaşımı. Spor Bilimleri Dergisi, 28(1), 30-48.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sporda nitel araştırma paradigmasını öğrenir. |
ÖÇ02 | Sporda nitel araştırma desenleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Sporda nitel veri toplama araçlarının neler olduğunu bilir. |
ÖÇ04 | Sporda nitel araştırmalarda örneklem seçiminin nasıl belirlendiğini kavrar. |
ÖÇ05 | Sporda nitel araştırma verilerini nasıl analiz edeceğini kavrar. |
ÖÇ06 | Sporda nitel araştırmaların güvenirliği ve inandırıcılığı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Sporda nitel araştırma bulgularını rapor etmeyi öğrenir. |
ÖÇ08 | Sporda nitel araştırma nitel bulguları tartışmayı anlar ve sonuçlarını yazmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Ders kaynaklarını ve içeriğini hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Araştırma Yaklaşımları: Paradigmalar | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Nitel Araştırmanın Temel Özellikleri | Makale inceleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Nitel Araştırma Tasarımı | Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Araştırma Problemi ve Amaç Yazımı | Makale analizi ve okuması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Nitel Araştırma Türleri: Fenomenoloji | Literatür tarama ve makale inceleme. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Nitel Araştırma Türleri: Etnografi | Kaynakları tarama ve okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Nitel Araştırma Türleri: Case Study | Makale inceleme ve kaynakları tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Örneklem Seçimi | Literatür tarama ve makale inceleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Veri Toplama: Nitel görüşme yapmak | Makale inceleme ve saha çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
12 | Nitel Veri Analizi | Makale inceleme ve kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Güvenirlik ve İnandırıcılık | Makale analizi ve kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bulgular ve Tartışma Yazımı | Makale analizi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
15 | Sonuç Yazımı | Makale analizi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |