Genel Bilgi
Kod | UIN101 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarına; kendini ya da başkalarını tanıtmalarına, bu bağlamda nerede oturduğu, kimleri tandığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurmalarına, somut gereksinimlerini karşılayabilmek adına bilinen, günlük ifadeleri, çok temel deyimleri anlayabilme ve kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili İngilizce Ders Kitabı
Notlar
Çalışma Kitabı, Youtube videoları, İngilizce öğrenimi ile ilgili siteler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak temel ifadeleri kullanabilir |
ÖÇ02 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen ifade ve cümleleri kullanabilir |
ÖÇ03 | Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazabilir |
ÖÇ04 | Temel paragraf yazma becerisi edinebilir |
ÖÇ05 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir |
ÖÇ06 | Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurabilir |
ÖÇ07 | Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilir cevap verebilir. |
ÖÇ08 | Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastalıklarının temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mikroorganizma ve parazitlerin özellikleri ve yaptıkları hastalıklarla ilgili temel bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçüm yöntemlerini sıralar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evrelere ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri planlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak alır ve kabul eder. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan örnekleri uygun şartlarda saklar ve korunmasını sağlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Materyalleri analize hazırlar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastanın örneklerinin analizlerini yapar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Materyal analiz sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri izler ve kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | To be fiili - kendini tanıtma | Dersin kazanımlarıyla ilgili bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
2 | To Be fiiliyle olumlu olumsuz ve soru cümleleri-meslekler | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
3 | İyelik sıfatları- 5N1K soruları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Soru cümleleri-kişisel detaylarla ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Gösterme sıfatları-renkler-kişisel eşyalar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | 5N1K soruları-kişisel detaylarla ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Rakamlar-insanları ve sahip olduklarını tanımlama-tekrar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hoşlandığımız ve hoşlanmadığımız şeyler-geniş zaman | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Müzik türleri-sevdiğimizi/sevmediğimizi ifade eden sözcükler | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Teklifte bulunma-geniş zaman | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Boş zaman aktiviteleri-günler | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Can/can’t yapısı-Yapabileceğimiz/yapamayacağımız şeylerle ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Yeteneklerimizle ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Alanla ilgili mesleki İngilizce terminolojisi | Alanla ilgili mesleki terminolojiye dair ön araştırma yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |