Genel Bilgi
Kod | SHS130 |
Ad | Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, ön lisans düzeyinde öğrencilere eğitim bilimleri ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Eğitim bilimleri ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi konuları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-İnternet: <br>-Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri<br><br>Doç. Dr. Vildan Sümbüloğlu<br>Prof. Dr. Kadir Sümbüloğlu
Notlar
Power point sunum, ders notları, dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma yı öğrenir |
ÖÇ03 | Hipotez Testi İle İlgili Kavramları öğrenir |
ÖÇ04 | Bazı parametrelere İlişkin Test Uygulamaları yapmayı öğrenir |
ÖÇ05 | Ölçme , Deneysel Yöntem , Betimleme Yöntemi ni öğrenir |
ÖÇ06 | Örneklem Seçme Mantığını öğrenir |
ÖÇ07 | Niteliksel Araştırmaların Bilimselliği Niteliksel Araştırmalarda Güvenirlik,Geçerlik ve Genellenebilirliğin neler olduğunu öğrenir 8- Nİteliksel Araştırmalarda Analiz, Niteliksel Araştırmaların Ahlaki Yönü kavramayı öğrenir |
ÖÇ08 | Anket Yönteminin Genel Yapısı ve Özellikleri , Anket Yönteminin Türlerini öğrenir |
ÖÇ09 | Uygun Anket Türünü Belirlemeyi öğrenir |
ÖÇ10 | Soru Formunun Yapısı, Soru Çeşitleri, Soru Formatları Doğru ve Dürüst Cevapların Elde Edilmesi, Bir Soru Formu Yapılandırılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktaları öğrenir. |
ÖÇ11 | Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi yapmayı öğrenir |
ÖÇ12 | Kaynakça Hazırlama, Etik İhlaller ve İntihal kavramlarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastalıklarının temel özelliklerini listeler. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mikroorganizma ve parazitlerin özellikleri ve yaptıkları hastalıklarla ilgili temel bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçüm yöntemlerini sıralar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evrelere ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri planlar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak alır ve kabul eder. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan örnekleri uygun şartlarda saklar ve korunmasını sağlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Materyalleri analize hazırlar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastanın örneklerinin analizlerini yapar. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Materyal analiz sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri izler ve kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar, Giriş Bilimsel Araştırma Nedir , Bilimsel Araştırmalarının Aşamaları sayısal ve Niteliksel Araştırma Yaklaşımları, sayısal Araştırma Modelleri | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hipotez Testi İle İlgili Kavramlar, Hipotez Testi Sürecinde Adımlar , Bazı parametrelere İlişkin Test Uygulamaları, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ölçme | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Deneysel Yöntem | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yöntem Açıklama | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | ARA SINAV | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | İçerik Analizi, Alan Araştırması | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Örneklem Seçme Mantığı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Niteliksel Araştırmaların Bilimselliği Niteliksel Araştırmalarda Güvenirlik,Geçerlik ve Genellenebilirlik, Nitelikseliksel Araştırmalarda Veri Toplama Özellikleri ve Teknikleri , Niteliksel Araştırmada Düzenleme , Niteliksel Araştırmalarda Analiz, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Anket Yönteminin Genel Yapısı ve Özellikleri , Anket Yönteminin Türleri,Uygun Anket Türünü Belirleme ,Anket Uygulamalarında Cevaplama Oranını Arttırma, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Anket Yönteminin Genel Yapısı ve Özellikleri , Anket Yönteminin Türleri,Uygun Anket Türünü Belirleme ,Anket Uygulamalarında Cevaplama Oranını Arttırma devam | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Soru Formunun Yapısı, Soru Çeşitleri, Soru Formatları ,, Doğru ve Dürüst Cevapların Elde Edilmesi, Bir Soru Formu Yapılandırılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Ön Test | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Kaynakça Hazırlama, Etik İhlaller ve İntihal | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | FİNAL SINAVI | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |