MM001 Kentsel Koruma Politikaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM001
Ad Kentsel Koruma Politikaları
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN


Dersin Amacı / Hedefi

Kentsel koruma sorunlarını tanımlayabilme ve analiz edebilme becerisi kazandırmak, Koruma politikalarının oluşum süreçlerini tartışabilmek, Kentsel koruma konusunda hazırlanmış olan uluslararası ve ulusal belgeleri değerlendirebilmek

Dersin İçeriği

Kentsel koruma alanında ortaya konan kuramların (düşünce ürünlerinin) araştırılması, Koruma politikalarının oluşum süreçlerinin irdelenmesi, Uluslararası ve ulusal ortamda üretilen koruma politikalarının değerlendirilmesi, Uluslararası belgelerde kentsel korumanın yerinin irdelenmesi, Ulusal koruma politikalarının irdelenmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

AHUNBAY, Zeynep (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayın, ASHWORTH, G. J. (1994) ‘From history to heritage: from heritage to identity: in search of concepts and models’, in G.J. Ashworth, & P.J. Larkham (Eds.) Building a New Heritage: Tourism, Culture and Identity in the New Europe, London: Routledge., BEKTAŞ, Cengiz (1992) Koruma, Onarım, İstanbul, YEM Yayın, BENTLEY, I. (1985) ‘Responsive Environments: A Manual for Designers’, London: Architectural Press., BROLIN, B. C. (1980), ‘Architecture in Context: Fitting New Buildings With Old’, New York: Van Nostrand Reinhold., CANTACUZINO, S. (1997) ‘Urban Design in Context’, Built Environment, Vol. 22, No.4, p. 258-262., COHEN, N. (1999) Urban Conservation, MIT Press, Cambridge, Massachusetts., COHEN, S. (1998) ‘Physical Context/Cultural Context: Including it All’, in K. M Hays (Ed) Oppositions, pp. 65-103, New York: Princeton Architectural Press., CLIFFORD, S. and KING, A. (eds.) (1993) ‘Local Distinctiveness: Place, Particularity and Identity’, London, Common Ground., DELAFONS, J. (1997) ‘Sustainable Conservation’, Built Environment, Vol.23, No.2, pp.111-120., HOBSON, E. (2000) ‘Conservation of the Built Environment: an assessment of values in urban planning’, Unpublished PhD thesis, Department of Town and Regional Planning, University of Sheffield., HUBBARD, P. (1993) ‘The Value of Conservation’, Town Planning Review, Vol.64, No.4, p.359-373.', KAIN, R. eds. (1981) ‘Planning for Conservation: An International Perspective’, London: Mansell., KUBAN, D. (2001) Türkiye'de Kentsel Koruma, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul., KUBAN, Doğan (2000) Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu-Kuram ve Uygulama, İstanbul, YEM Yayın, LARKHAM, P. J. (1996) ‘Conservation and the City’, London: Routledge, LICHFIELD, N. (1997) ‘Achieving the Benefits of Conservation’, Built Environment, Vol.23, No.2, p.103-110.

Notlar

AHUNBAY, Zeynep (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayın, ASHWORTH, G. J. (1994) ‘From history to heritage: from heritage to identity: in search of concepts and models’, in G.J. Ashworth, & P.J. Larkham (Eds.) Building a New Heritage: Tourism, Culture and Identity in the New Europe, London: Routledge., BEKTAŞ, Cengiz (1992) Koruma, Onarım, İstanbul, YEM Yayın, BENTLEY, I. (1985) ‘Responsive Environments: A Manual for Designers’, London: Architectural Press., BROLIN, B. C. (1980), ‘Architecture in Context: Fitting New Buildings With Old’, New York: Van Nostrand Reinhold., CANTACUZINO, S. (1997) ‘Urban Design in Context’, Built Environment, Vol. 22, No.4, p. 258-262., COHEN, N. (1999) Urban Conservation, MIT Press, Cambridge, Massachusetts., COHEN, S. (1998) ‘Physical Context/Cultural Context: Including it All’, in K. M Hays (Ed) Oppositions, pp. 65-103, New York: Princeton Architectural Press., CLIFFORD, S. and KING, A. (eds.) (1993) ‘Local Distinctiveness: Place, Particularity and Identity’, London, Common Ground., DELAFONS, J. (1997) ‘Sustainable Conservation’, Built Environment, Vol.23, No.2, pp.111-120., HOBSON, E. (2000) ‘Conservation of the Built Environment: an assessment of values in urban planning’, Unpublished PhD thesis, Department of Town and Regional Planning, University of Sheffield., HUBBARD, P. (1993) ‘The Value of Conservation’, Town Planning Review, Vol.64, No.4, p.359-373.', KAIN, R. eds. (1981) ‘Planning for Conservation: An International Perspective’, London: Mansell., KUBAN, D. (2001) Türkiye'de Kentsel Koruma, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul., KUBAN, Doğan (2000) Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu-Kuram ve Uygulama, İstanbul, YEM Yayın, LARKHAM, P. J. (1996) ‘Conservation and the City’, London: Routledge, LICHFIELD, N. (1997) ‘Achieving the Benefits of Conservation’, Built Environment, Vol.23, No.2, p.103-110.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kentsel koruma bilinci kazanır
ÖÇ02 Kentsel koruma politikalarının oluşum sürecini kavrar
ÖÇ03 Kentsel çevrede analiz yöntemlerini kavrar
ÖÇ04 Kentsel korumanın güncel sorunlarını tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel bilgi İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Koruma düşüncesinin gelişimi İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kentsel Koruma Düşüncesi İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kentsel korumada öne çıkan kavramlar ve olgular İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kentsel Korumada Uluslararası Mevzuat İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kentsel korumada ulusal mevzuat İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kentsel koruma politikalarına örnekler Sunum, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Arasınav Ders notlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kentsel Korumanın Hukuksal Boyutu İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kentsel korumada güncel sorunlar İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Uluslararası Örgütler İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kentsel koruma uygulamaları 1 İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kentsel koruma uygulamaları 2 İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Proje çalışması-1 İlgili araştırma ve çizim Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Proje çalışması-2 İlgili araştırma ve çizim Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Proje çalışması-3 İlgili araştırma ve çizim Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Final sınavı İlgili araştırma ve çizim Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 02:58