Genel Bilgi
| Birim | KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Bahçe Tarımı | |
| Kod | BP109 |
| Ad | Tarımsal Ekoloji |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. CANSU DÖLEK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. CANSU DÖLEK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre faktörlerinin (iklim, toprak, biyolojik ve yangın faktörleri) tarımsal üretime olan etkileri öğretilerek üretim yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ekolojik tanım ve kavramlar, Birey Ekolojisi, İklim Faktörleri- Işık, İklim Faktörleri-Sıcaklık, İklim Faktörleri-Su, İklim Faktörleri-Rüzgar ve Atmosfer, Toprak Faktörü, Canlı Faktörleri kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Akman, Y. Bitki Ekolojisi Ders Kitabı
Notlar
Kişisel ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Ekoloji ve bununla ilgili kavramları açıklar |
| ÖÇ02 | Çevre faktörlerini tanır |
| ÖÇ03 | Su, sıcaklık, ışık, atmosfer ve toprak faktörlerini tanımlar |
| ÖÇ04 | Vernalizasyon, termoperyodizm, don kesmesi gibi terimleri tanımlar |
| ÖÇ05 | Çevre faktörlerinin bitkilere olumlu etkilerini tartışır |
| ÖÇ06 | Çevre faktörlerinin bitkilere olumsuz etkilerini tartışır |
| ÖÇ07 | Ekolojik faktörlerden kaynaklanan sorunlara çözüm üretir |
| ÖÇ08 | Atmosfer, toprak ve canlı faktörleri hakkında tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | 5 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin konularının tanıtımı | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Ekolojinin tanımı ve konuları | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Çevre faktörleri | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Işık faktörü | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Yaprak alanı, fotoperyodizm, ışığın bitkilere etkisi | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Fotosentez ışık ilişkileri | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Sıcaklık faktörü, sıcaklık ve ısı kavramları | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
| 8 | vize sınavı | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Bitki ve sıcaklık ilişkisi, | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Vernalizasyon, termoperyodizm, bitki gelişimine etkisi | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Su faktörü, hava nemi, nesbi nem | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Yağışların bitkiye etkisi, taban suyu | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Kuraklık-bitki ilişkileri | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Atmosfer faktörü | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Toprak faktörü | Akman, Y. Bitki Ekolojisi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | final sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | final sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||