Genel Bilgi
| Birim | KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Bahçe Tarımı | |
| Kod | BP133 |
| Ad | Ofis Yazılımları |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Uygulamalı Ders |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilişim teknolojilerinin her alanında ihtiyaç duyulan Microsoft Office, İnternet ve E-posta gibi uygulamaların doğru kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders Microsoft Office programları, İnternet ve E-posta uygulamalarının kullanımını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bilgisayar ve Ofis Programları Kullanımı, Kolektif, Alfa Aktüel Yayınları
Notlar
Olcay Büyükçapar, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım, Kodlab Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Microsoft Office, internet ve e-posta uygulamalarının gündelik hayatta ki önemini kavrar |
| ÖÇ02 | Kelime işlemci programını kullanmayı öğrenir |
| ÖÇ03 | Elektronik tablolama uygulamasını öğrenir |
| ÖÇ04 | Microsoft Office - Word uygulamasını doğru ve etkin kullanmayı öğrenir |
| ÖÇ05 | İnternet ve e-posta yönetim programlarını daha etkin ve doğru bir şekilde kullanmayı öğrenir |
| ÖÇ06 | Microsoft Office programlarının detaylı işlevlerini öğrenir |
| ÖÇ07 | Sunum, rapor, akademik yazı gibi metinlerin hazırlanma yöntemlerini öğrenir |
| ÖÇ08 | E-posta uygulamalarının daha etkin kullanımını kavrar |
| ÖÇ09 | Verilerin çözümlenmesi, sonuçları yorumlama becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | 2 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | 2 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | 5 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. | 1 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Belge İşlemleri, Biçimlendirme İşlemleriBelge İşlemleri, Biçimlendirme İşlemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Belge Denetimi, Yazdırma, Tablo İşlemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Nesne İşlemleri, Gelişmiş Özellikler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Makrolar, Özelleştirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Çalışma Alanı, Veri Girişi, Biçimlendirme İşlemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Formüller, Fonksiyonlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Grafik İşlemleri, Veri Analizi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Veri Analizi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Yazdırma, Makrolar, Özelleştirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Çalışma Alanı, Slayt İşlemleri, Tasarım | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Slayt Nesneleri, Gösteri Ayarları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Yazdırma, Özelleştirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Internet Kavramları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | E-Posta | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||