Genel Bilgi
Kod | BP239 |
Ad | Pazarlama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları, pazarlama yöntem ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamada yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, pazar konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri, satış yönetimi ve kişisel satış gibi konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pazarlama - Kavramlar - Kararlar , Beta Basım Yayım, İlhan Cemalcılar
Notlar
Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama Beta Yayınevi, Dr:Öğr.Üyesi Aziz Öztürk, Ömer Faruk Güven
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlamanın tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ02 | Pazar türlerini sınıflar. |
ÖÇ03 | Pazarlamanın temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Pazar bölümlendirmesi, hedefleme, konumlandırma planlaması yapar. |
ÖÇ05 | Pazarlama karması araçlarını tasarlar. |
ÖÇ06 | Pazarlama karması elemanlarını ve pazarlamanın çevre koşullarını bilir. |
ÖÇ07 | Pazarlama düşüncesinin gelişimini bilir. |
ÖÇ08 | Değişen müşteri beklentileri ve satın alma güdüleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Teoride ve uygulamada pazarlamanın tarihçesi | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gündelik yaşamda bir eylem biçimi olarak tüketim | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tüketici davranışları | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Pazarlamanın temelleri ve pazarlama çevresi | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Pazarlama karması: Ürün | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pazarlama karması: Fiyat | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Pazarlama karması: Dağıtım | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Pazarlama karması: Tutundurma | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Pazarlama ve pazar araştırması | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Nöropazarlama | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Pazarlama çabalarının değerlendirilmesi ve kontrolü | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
15 | Derslerin Gözden Geçirilmesi | Düz anlatım, Tartışma, Proglem Çözme, Laboratuvar, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |