Genel Bilgi
Kod | BP236 |
Ad | Bitki Koruma |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kültür bitkilerinde, hastalık oluşturan abiyotik ve biyotik etmenleri (fungus, bakteri, fitoplazma, spiroplazma, virüs ve viroid) öğrenir, bunların bitkide oluşturduğu belirtileri tanıtır, paraziter yabancı otları tanımlar, bunlarla mücadele yöntemleri hakkında genel bilgiler kazanır. Zararlı tanımını, böcekleri, bunları diğer arthropodlardan ayırmayı, böceklerin genel morfolojisini ve başkalaşımını açıklar. Ekonomik anlamda zarar yapan önemli böcek takımları ve bazı önemli familyalar hakkında örnekler verir.
Dersin İçeriği
Entomoloji hakkındaki bazı temel bilgi ve kavramları açıklanır. Böceklerin morfolojisi, üreme, gelişme ve başkalaşımı tanımlanır. Böcekler ile savaşta kullanılan mücadele yöntemleri hakkında genel bilgi sahibi verilir. Hastalık etmenlerinin bitkilerdeki belirtisi, yaşam döngüleri ve mücadele stratejileri hakkında örnekleme yapılır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
The Insects: Structure and Function / 1998 / R. F. Chapman
Notlar
Tarımsal Zararlılarla Savaş Yöntemleri ve İlaçları. Adnan Menderes Üniversitesi Yayınları, No: 19, 5. Baskı, Aydın
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Entomoloji hakkındaki bazı temel bilgi ve kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Böceklerin morfolojisini, üreme, gelişme ve başkalaşımını tanımlar |
ÖÇ03 | Böcekler ile savaşta kullanılan mücadele yöntemleri hakkında tartışır |
ÖÇ04 | Bitki hastalıkları hakkındaki bazı temel bilgi ve kavramları açıklar |
ÖÇ05 | Hastalık etmenlerinin bitkilerdeki belirtisi, yaşam döngüleri ve mücadele stratejilerine örnek verir |
ÖÇ06 | Hastalıklarla savaşım,yapılan uygulamalar,ekonomik ve sosyal anlamda önemli hastalıkları öğrenir |
ÖÇ07 | Hastalık etmenlerinin mikroskopik yapılarını, simptomolojisini, zarar şeklinive mücadelesi hakkında genel bilgileri kavrar |
ÖÇ08 | Böcekler üzerinde beslenen önemli doğal düşmanları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki Koruma nedir, Çalışma Konuları nelerdir, Zararlı Tanımı, Zararlılar ile Savaşın Önemi ve Tarihçesi, Bitkilerde Zarar Oluşturan Etmenler Ödevlerin verilmesi | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Böceklerde Üreme, Böceklerde Gelişme, Başkalaşım, Larva ve Pupa Tipleri | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bitki Koruma Açısından Önemli Böcek Takımlarının Tanınması ve Kültür Bitkilerinde Zararlı Olan Önemli Türler | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Akarlar, Nematodlar, Salyangoz ve Diğer Zararlılar | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Bitki Zararlılarına Karşı Savaş Yöntemleri, Yasal, Kültürel, Fiziksel, Biyoteknik Savaş | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kimyasal Savaş, Biyolojik Savaş, Tüm Savaş | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Hastalık etmenleri ile mücadele yolları (Hijyen ve Terapi): | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitkilerde hastalık yapan canlı ve cansız etmenler (Etiyoloji) | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Paraziter hastalık döngüsü ve dönemleri | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bitkilerde hastalık yapan virüs ve viroidlerin genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Bitkilerde hastalık yapan prokaryotların (bakteri, fitoplazma, spiroplazma) genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Bitkilerde hastalık yapan fungusların genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yabancı otlar, genel özellikleri ve mücadele yöntemleri | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ödevlerin sunumu tartışılması | ödevleri yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,44 | ||
AKTS | 5 AKTS |