Genel Bilgi
Kod | BP232 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Faaliyet Çalışması |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim hayatı boyunca edindikleri bilgi ve birikimleri kullanarak üniversite ve toplum arasındaki bağları güçlendirmek, insani, sosyal ve ekonomik vb. problemlerle ortaya çıkan insan hayatını etkileyen konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak, katılacakları ve geliştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal,kültürel ve ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı arttırmak, öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve bunlara yönelik çözüm önerileri geliştirme, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, sosyal sorumluluk çerçevesinde yapılan projelerde gönüllü olarak yer alma , toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Türkiye'de Gönüllülük, Deneyimler, Sınırlılıkları Yeni Yaklaşımlar
Notlar
Uluslararası ve ulusal kuruluşların güncel raporları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi çözümler. |
ÖÇ02 | Proje oluşturmayı ve uygulamayı açıklar |
ÖÇ03 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanır |
ÖÇ04 | Toplumun içinde yaşarken farkındalığını açıklar. |
ÖÇ05 | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarını tanır |
ÖÇ06 | İnsani Sorunlar Hakkında Farkındalık Kazanır |
ÖÇ07 | Katılacakları ve Gerçekleştirecekleri Gönüllülük Faaliyetleriyle İnsani, Sosyal, Kültürel, Ahlaki Değerlerin ve Becerilerin Geliştirilmesi Sağlanır. |
ÖÇ08 | Toplumda, Göç ve Afetler, Engelliler, Dezavantajlı Guruplar Hakkında Farkındalık Kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve ön bilgi verilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örnek sosyal sorumluluk projelerinin tanıtımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Proje taslağı sunumu | Örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Proje yazma | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Proje taslaklarının degerlendirmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Süpervizyon | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sonuçları Kamuoyu İle Paylaşabilme | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje uygulamaları | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yapılan çalışmalar ve hazırlanan sunumların öğrenciler tarafından hazırlanması ve sınıf ortamında paylaşılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |