Genel Bilgi
Kod | BDNZ211 |
Ad | Takım Sporları II (Hentbol) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hentbol Oyununun Kuralları, Isınma, Eğitsel Oyunların Öğrenilmesi ve Teknik ve Taktik Becerilerinin Kazanılması
Dersin İçeriği
Hentbol Oyun Kuralları, Isınma, Eğitsel Oyunlar, Teknik-Taktik Beceriler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sevim Yaşar, Hentbol Teknik ve Taktik, Ankara 2002 Çeliksoy M.A., Salman M.N. Hentbolu Temelleri Sayda Yayıncılık Bursa 2017 Çeliksoy Mehmet Ali, Melih N.Salman, Hentbolu Temelleri, Sayda 2017
Notlar
Hentbol Antrenör Eğitim Modüleri (7 Kitaplık Seti) Türkiye Hentbol Federasyonu Yayınları Ankara 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hentbol oyunun kuralları, ısınma, eğitsel değeri, tarihi, dünyada ve Türkiye'deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Bireysel hücum teknik becerileri uygulayıp anlatabilir. |
ÖÇ03 | Bireysel savunma teknik becerileri uygulatıp anlatabilir. |
ÖÇ04 | Grup hücum taktiğini uygulatabilir. |
ÖÇ05 | Grup savunma taktiğini uygulatabilir. |
ÖÇ06 | Kaleci teknik ve taktiğini öğretebilir. |
ÖÇ07 | Hücumda takım taktiğini uygulayıp anlatabilir. |
ÖÇ08 | Savunmada takım taktiğini uygulayıp anlatabilir. |
ÖÇ09 | Sayısal eşitlikte savunma-hücum uygulatabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hentbolun Tarihi Gelişimi, Oyun Kuralları | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hentbola Özgü Isınma, Hentbola Özgü Eğitsel Oyunlar | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bireysel Hücum Teknikleri: (Top Tutma, Topla Bütünleşme, Pas Çeşitleri) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Bireysel Hücum Teknikleri: (Top Sürme, Aldatmalar) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bireysel Hücum Teknikleri: (Kale Atışları) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bireysel Savunma Teknikleri: (Temel Duruş, Kaymalar, Faul, Blok, Top Çalma) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kaleci Teknik ve Taktikleri | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Grup Hücum Taktikleri: (Piston Hareketi, Düz Dalma, Çapraz Geçiş, Perdeleme Yuvarlanma) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Grup Savunma Taktikleri: (Öne Çıkma/Emniyete Alma, Eş Değiştirme/Eş Aktarma, Çoklu Blok) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hücum Setleri (Adama Adama Savunmaya Karşı, Kapalı ve Açık Savunmaya karşı) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yerleşik Savunma Sistemleri (Adam adama savunma, Alan Savunması, Kombine Savunma) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hızlı Hücum | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sayısal Eşitliksizlikte Savunma-Hücum | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |