Genel Bilgi
Kod | SHS138 |
Ad | Kanser ve Beslenme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | FERYAL KARACA |
Dersin Öğretim Elemanı |
FERYAL KARACA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin Kanser hakkında ve kanserli hastanın beslenmesi farkındalığına varmaları
Dersin İçeriği
Kanser nedir Kanserli hastanın beslenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Gülseren Ünsün Engin, Kanser ve Beslenme, İnkılap kitabevi, ISBN:9789751019752, 154 sayfa, 2002
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kanser hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Sağlıklı beslenme hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Suda çözünen vitaminleri bilir. |
ÖÇ04 | Yağda çözünen vitaminleri bilir. |
ÖÇ05 | Proteinler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Karbonhidratlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Lipidler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Sağlıksız beslenme koşullarını bilir. |
ÖÇ09 | Beslenmenin kanser gelişiminde etkisini bilir. |
ÖÇ10 | Antioksidan gıdaları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanların temel anatomik yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi görüntülemede kullanılan elektromanyetik dalgaları ve bunların madde ile etkileşimini tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi görüntüleme cihazlarının kullanım basamaklarını listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi görüntüleme yöntemlerini tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji araç ve gereçlerini listeler. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Preanalitik, analitik ve post analitik evrelerle ilgili yapılacak işlemleri planlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji tetkiki öncesi hastayı hazırlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyasyon güvenliği için gerekli tedbirleri alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi görüntüleme tetkik parametrelerini doğru uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kontrast madde uygulamalarında işleme ve hastaya göre doğru doz uygulaması yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilen görüntünün film, kağıt, CD veya DVD üzerine kaydını ve arşivlenmesini sağlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji tetkik birimlerinin eksiklerini belirler ve teminini sağlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik değerlerle ilgili bilgi sahibi olup, gerektiğinde sonuçları hekime bildirerek koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anjiografi ve Girişimsel Radyoloji birimlerinde ekip üyeleri ile uyum içinde çalışır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi iletişim teknolojilerini ve en az bir yabancı dili kullanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, gerekli durumlarda ilk müdaheleyi yapar. | |
PÖÇ20 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki teknolojik gelişmeleri izler, alana özgü dinamikleri analiz eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi Beslenme ve Kanser dersinin amacı, kapsamı | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sağlıklı beslenme ve içerikleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Vitaminler nedir, vitaminler hakkında genel bilgi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Suda eriyen vitaminler nelerdir,hangi gıdalarda bulunur | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yağda eriyen vitaminler nelerdir, hangi gıdalarda bulunur | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Protein nedir, vucut için önemi hakkında bilği | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Karbonhidrat nedir, vucut için önemi hakkında bilği | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Lipit nedir, vucut için önemi hakkında bilği | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sağlıksız beslenme nedir ve önemi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Beslenmenin kanser gelişiminde etksi varmıdır | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Antioksidan gıda nedir, nelerdir | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kanser kaşeksisi nedir, nasıl oluşur | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kanser hastasında beslenmenin önemi-1 | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kanser hastasında beslenmenin önemi-2 | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |