Genel Bilgi
Kod | INT261 |
Ad | Kentsel Dönüşüm |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ALİ GÖKOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ALİ GÖKOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde kentlerin sağlıklı ve estektiksel bir yaşam ortamı haline gelmesi için gerekli bilgileri öğretmek
Dersin İçeriği
Kentsel dönüşümün tanımı ve amaçları, 6306 sayılı ((Afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi hakkında kanun ve kanunun uygulama yönetmeliği), 5543 sayılı (İskan Kanunu), 5393 sayılı (Belediye Kanunu), Riskli binaların tespit edilmesi hakkındaki esaslar (Yönetmelikler), 6306 sayılı kanun kapsamında riskli yapıların tespiti için yetki verilen kurum ve kuruluşlar, Riskli bina tespit uygulaması - riskli bina tespit raporu (Betonarme Bina), Riskli bina tespit uygulaması - riskli bina tespit raporu (Yığma Bina), Riskli bina tespit raporu incelemesi ve bildirim süreci, İtiraz ve yıkım süreçleri, Yeniden Yapılaşma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) MEVZUAT BİLGİ SİSTEMİ, 2022. Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun. Resmî Gazete Tarihi: 31.05.2012 Resmî Gazete Sayısı: 28309, 22s. 2) ÇŞİDB, 2022. YAP.Net Yazılım Programı. Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı (https://altyapi.csb.gov.tr/yap.net-yazilim-programi-egitim-videolari-i-96521).
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde kentlerin sağlıklı ve estektiksel bir yaşam ortamı haline gelmesi için gerekli bilgileri öğrenir |
ÖÇ02 | 6306 sayılı (Afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi hakkında) kanunu öğrenir |
ÖÇ03 | 5543 sayılı kanunu (İskan Kanunu) öğrenir |
ÖÇ04 | Riskli binaların tespit edilmesi hakkındaki esasları (Yönetmelikler) bilir |
ÖÇ05 | Riskli bina tespit uygulaması yapar, riskli bina tespit raporu hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterliliklerin üzerine Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Teknolojisi alanında temel düzeydeki bilgileri öğrenir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılara yönelik sınıflandırmayı, bu sınıflandırmaya göre kullanılacak inşa yöntemlerini, binaların proje ve şartnamelerine uygun olarak inşa edilmesini, inşaat teknolojisine ilişkin çalışmaların yürütülmesinde inşaat teknikerinden beklenen görevleri yerine getirecek bilgileri öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Binaların inşasında kullanılan ana malzemeleri, malzemelerin özelliklerini, zeminlerin sınıflandırılmasını öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanını kapsayacak şekilde proje, şartname, sigorta, vergi ve sağlık kuruluşlarıyla ilgili mevzuatları, inşaat işlerine yönelik ihale süreçlerini ve sözleşmelerin ana bileşenlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılara yönelik mimari ve statik projeleri, şartnameleri, sözleşmeleri, zeminelere yönelik etüd raporlarını yorumlar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat işleri ile ilgili olarak resmi kurumlarla yapılan bürokratik işlemleri öğrenir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bina inşaatı veya zemin işlerine yönelik çalışmalarda karşılaşılan genel sorunları teorik bilgi ve becerileri kullanmak suretiyle belirleyerek, çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Şantiyede yapılan inşa çalışmaları ile ilgili elde ettiği verileri yorumlayarak gelişmeler hakkında üstlerine rapor sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapıya ilişkin metraj ve keşif (maliyet) işlemlerini yaparak hakediş düzenler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili teknik elemanlar tarafından hazırlıkları yapılmış mimari ve statik (betonarme) projelerin çizimlerini yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat teknolojisi ile ilgili tasarımları, uygulamaları veya düşüncelerini varsa sorunlara ilişkin çözüm önerilerini çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve servis sağladıkları kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat arazisinin topoğrafik yapısını değerlendirerek bu yapıyı tespit etmeye yarayacak ölçüm aletlerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri kullanarak bağımsız olarak çalışabilir, altında çalışan personelleri denetler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat teknolojisi ile ilgili proje, uygulama ve çalışmaları ilgili kişilere açık ve etkili bir biçimde anlatabilir ve buna uygun olarak takım çalışması yapar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat teknolojisi ile ilgili konularda bilgilerine eleştirel bir yaklaşımla bakar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her zaman bilgi alışverişi yaparak öğrenmeyi gerektiren durumları belirleyebilir ve böylece sürekli öğrenme bilinci kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel bilgisayar kullanımı becerisine sahip olmanın yanısıra office ve veritabanı programlarını kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beraberinde çalıştığı personeller yanında halk ile de ilişki kuracak iletişim becerilerini kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği, kalite güvencesi ve standardı, çevre koruma bilgisi ve etik değerlere sahip olmanın yanında toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilinci de kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kentsel dönüşümün tanımı ve amaçları | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | 6306 sayılı kanun (Afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi hakkında kanun) | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | 6306 sayılı kanun (Afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi hakkında kanunun uygulama yönetmeliği) | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | 5543 sayılı kanun (İskan Kanunu) | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | 5393 sayılı kanun (Belediye Kanunu) | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Riskli binaların tespit edilmesi hakkındaki esaslar (Yönetmelikler) | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | 6306 sayılı kanun kapsamında riskli yapıların tespiti için yetki verilen kurum ve kuruluşlar | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Riskli bina tespit uygulaması, riskli bina tespit raporu (Betonarme Bina)-1 | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
10 | Riskli bina tespit uygulaması, riskli bina tespit raporu (Betonarme Bina)-2 | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Riskli bina tespit uygulaması, riskli bina tespit raporu (Yığma Bina)-1 | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Riskli bina tespit uygulaması, riskli bina tespit raporu (Yığma Bina)-2 | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Riskli bina tespit raporu incelemesi ve bildirim süreci | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İtiraz ve yıkım süreçleri | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yeniden Yapılaşma | Konunun ders notlarından çalışılması, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |