Genel Bilgi
Kod | TE116 |
Ad | Anonim Türk Halk Edebiyatı Nazmı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Esra TARHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Esra TARHAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Türk halk edebiyatının temel kavramlarını ve türlerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Türk halk edebiyatının gelişim süreci ve halk edebiyatı manzum-mensur türleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Yayınları, Adana.
Notlar
M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk edebiyatının mani söyleme geleneğini açıklar. |
ÖÇ02 | Halk edebiyatının mani metinlerini yorumlar. |
ÖÇ03 | Halk edebiyatının türkü söyleme geleneğini açıklar. |
ÖÇ04 | Halk edebiyatının ağıt türünü değerlendirir. |
ÖÇ05 | Halk edebiyatının ağıt metinlerini yorumlar. |
ÖÇ06 | Halk edebiyatının ninni türünü açıklar. |
ÖÇ07 | Halk edebiyatının ninni metinlerini yorumlar. |
ÖÇ08 | Halk edebiyatının bilmece türünü değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel çizgileriyle anonim halk edebiyatı ve özellikleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Türkü kavramı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Türkü türüyle ilgili örnek şiirlerin açıklanması 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Türkü türüyle ilgili örnek şiirlerin açıklanması 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ağıt kavramı ve örnek şiirlerin açıklanması 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ninni kavramı ve örnek şiirlerin açıklanması 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Türk Halk Edebiyatında aruzlu şekiller 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türk halk edebiyatında aruzlu şekiller 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Türk halk edebiyatında Tasavvuf konulu şiirler 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Türk halk edebiyatında Tasavvuf konulu şiirler 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tekerleme kavramı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Atasözleri ve deyimler 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Atasözleri ve deyimler 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Uygulama (Metin Tahlili) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |