TE220 Yeni Türk Edebiyatı IV

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE220
Ad Yeni Türk Edebiyatı IV
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Servet-i Fünun dönemi roman ve öyküsü hakkında bilgi vermek, değerlendirmelerde bulunmaktır.

Dersin İçeriği

Serveti Fünun nesri hakkında genel bilgi, Serveti Fünun romanı hakkında genel bilgi, Hikaye (Halit Ziya Uşaklıgil), Romantik ve realist ekol tanımları, Mai ve Siyah (Halit Ziya Uşaklıgil), Aşk-ı Memnu (Halit Ziya Uşaklıgil), Halit Ziya Uşaklıgilin romancılığı , Eylül (Mehmet Rauf), dönem romanları ve yazarları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Halit Ziya Uşaklıgil- Hikaye Halit Ziya Uşaklıgil- Mai ve Siyah Halit Ziya Uşaklıgil- Aşk-ı Memnu Mehmet Rauf- Eylül

Notlar

Halit Ziya Uşaklıgil- Hikaye Halit Ziya Uşaklıgil- Mai ve Siyah Halit Ziya Uşaklıgil- Aşk-ı Memnu Mehmet Rauf- Eylül


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dönem sanatçılarının romantizme ve realizme bakış açısını tanır.
ÖÇ02 Edebi eserlerde dönemin sosyal ve kültürel hayatının izlerini yorumlar.
ÖÇ03 Halit Ziya Uşaklıgilin romancılığını değerlendirir.
ÖÇ04 Mehmet Raufun romancılığını ve ilk psikolojik roman denemesini tanır.
ÖÇ05 Servet-i Fünun romanını içerik ve teknik açıdan ilk eserlerle karşılaştırır.
ÖÇ06 Romantizm ve realizm akımlarını kuramsal çerçevede değerlendirir.
ÖÇ07 Teknik ve içerik açıdan Türk Romanındaki değişimi kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Servet-i Fünun nesri hakkında genel bilgi. Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Servet-i Fünun romanı hakkında genel bilgi. Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Hikaye (Halit Ziya Uşaklıgil). Halit Ziya Uşaklıgilin Hikaye adlı eseri okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Romantik ve realist ekol tanımları. Türk Dili Yazın Akımları Özel Sayısı S:59-68, 97-119 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Romantizm-realizm tartışmaları. İlgili makaleler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Mai ve Siyah (Halit Ziya Uşaklıgil) I Mai ve Siyah (Halit Ziya Uşaklıgil) romanı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Mai ve Siyah (Halit Ziya Uşaklıgil) II İlgili makaleler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 Aşk-ı Memnu (Halit Ziya Uşaklıgil) I Aşk-ı Memnu (Halit Ziya Uşaklıgil) romanı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Aşk-ı Memnu (Halit Ziya Uşaklıgil) II Eserin dizi uyarlamaları üzerine sunu ve tartışmalar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Halit Ziya Uşaklıgilin romancılığı üzerine genel bir değerlendirme. İlgili makaleler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Eylül (Mehmet Rauf) I Eylül (Mehmet Rauf) romanı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Eylül (Mehmet Rauf) II İlgili makaleler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Uygulama I (Dönem romanları ve yazarları üzerine genel bir değerlendirme I) İlgili makaleler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Uygulama II (Dönem romanları ve yazarları üzerine genel bir değerlendirme II) İlgili makaleler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.05.2023 08:33