TE306 Aşık Edebiyatı II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE306
Ad Aşık Edebiyatı II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Esra TARHAN
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Esra TARHAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı aşıklık geleneğini ve aşık edebiyatı metinlerini incelemektir.

Dersin İçeriği

Aşık edebiyatının oluşumu ve gelişim süreci ile yüzyıllara göre yetişen temsilcileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erman Artun, Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.

Notlar

Doğan Kaya, Aşık Edebiyatı Araştırmaları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Aşık edebiyatında biçim ve tür kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Aşık edebiyatı nazım biçimlerini değerlendirir.
ÖÇ03 Aşık edebiyatında heceli şekilleri açıklar.
ÖÇ04 Aşık edebiyatında aruzlu şekilleri açıklar.
ÖÇ05 Aşık edebiyatındaki üslup kavramını değerlendirir.
ÖÇ06 Aşık edebiyatının içeriğini açıklar.
ÖÇ07 Aşıklık geleneğini yüzyıllara göre analiz eder.
ÖÇ08 Aşıklık geleneğinin günümüzdeki durumunu değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aşık edebiyatında nazım biçimleri. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Aşık edebiyatında heceli şekiller. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Aşık edebiyatında aruzlu şekiller. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Aşık edebiyatında anlatım özellikleri. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Aşık edebiyatında anlatım şekilleri. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Aşık edebiyatında anlatım kalıpları. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Aşık edebiyatında anlam ve söz sanatlarıyla anlatım. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aşık edebiyatında işlenen başlıca konu ve temalar. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Günümüzde Aşıklık geleneği. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 XVI. ve XVII. yüzyıl aşık edebiyatı. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 XVIII. ve XIX. yüzyıl aşık edebiyatı 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 XVIII. ve XIX. yüzyıl aşık edebiyatı 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 XX. yüzyıl aşık edebiyatı. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Uygulama (Metin Tahlili) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.05.2023 09:57