TE320 Yeni Türk Edebiyatı VI

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE320
Ad Yeni Türk Edebiyatı VI
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı Milli edebiyat döneminin siyasi sosyal ve kültürel özelliklerini tanıtmak nev-yunanilik ve nayilik hakkında bilgi vererek örnek metinler sunmak,milli edebiyat dönemi şair ve yazarlarını örnek metinlerden yola çıkarak tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Milli edebiyat dönemine kadar Türk Dilinin sadeleşme evreleri, Nev-yunanilik ve nayilik hakkında bilgi, .Beş hececiler hakkında bilgi, Halit Fahri Ozansoy başta olmak üzere dönemin şairleri hakkında bilgi, Ömer Seyfettinin hayatı ve edebi kişiliği bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kenan Akyüz- Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi Ömer seyfettin- Efruz Bey Halit Fahri Ozansoy- Şiirler Refik Halit Karay- Memleket Hikayeleri Enis Behiç Koryürek- Şiirler Yusuf Ziya Ortaç- Şiirler Yakup Kadri Karaosmanoğlu- Yaban

Notlar

Kenan Akyüz- Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi Ömer seyfettin- Efruz Bey Halit Fahri Ozansoy- Şiirler Refik Halit Karay- Memleket Hikayeleri Enis Behiç Koryürek- Şiirler Yusuf Ziya Ortaç- Şiirler Yakup Kadri Karaosmanoğlu- Yaban


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Milli edebiyat dönemine kadar Türk Dilinin sadeleşme evrelerini sınıflandırır.
ÖÇ02 Nev-yunanilik ve nayilik hakkında örnek metinleri analiz eder.
ÖÇ03 Beş hececiler hakkında bilgi sunar.
ÖÇ04 Halit Fahri Ozansoy başta olmak üzere dönemin şairleri hakkında bilgi sunar.
ÖÇ05 Ömer Seyfettinin hayatı ve edebi kişiliğine dair bilgi sunar.
ÖÇ06 Ömer Seyfettinin örnek eserlerini analiz eder.
ÖÇ07 Yakup Kadrinin hayatı ve edebi kişiliği hakkında bilgi sunar.
ÖÇ08 Örnek metin analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Milli Edebiyatın Yeni Lisan Anlayışına kadar Türkçenin Tarihsel Gelişimi. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Milli Edebiyat Dönemine Genel Bakış. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Nayilik- Nevyunanilik hareketleri. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Yeni Lisan, Türkçülüğün Esasları ( Lisan-ı Türkçülük). Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Uygulama (Halit Fahri Ozansoy: Şiirlerinden Çözümlemeler) Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Ömer Seyfettin: Efruz Bey. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Uygulama (Enis Behiç Koryürek: Şiirlerinden Çözümlemeler) Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ömer Seyfettinin Öykülerinden Örnekler, Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Yusuf Ziya Ortaç: Şiirlerinden Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Refik Halit Karay: Memleket Hikayeleri. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Orhan Seyfi Orhon: Şiirlerinden Çözümlemeler. Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Yakup Kadri Karaosmanoğlu: Yaban Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Yahya Kemal Beyatlı: Şiirlerinden Çözümlemeler Faruk Nafizden Şiirler; Yeşil Gece Romanı I Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Yahya Kemal Beyatlı: Şiirlerinden Çözümlemeler/// Faruk Nafizden Şiirler; Yeşil Gece Romanı II Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS