ISB382 Oyun Kuramı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB382
Ad Oyun Kuramı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NİMET ÖZBAY


Dersin Amacı

Oyun kuramının temel kavramlarının öğrenilmesini sağlamak ve çeşitli oyunlar için çözüm yöntemlerini uygulama becerisini geliştirmek

Dersin İçeriği

Oyun Kuramının Temel Kavramları, Dengeli Oyunlar, Üstünlük Stratejileri, Belirsizlik Altında Oynanan Oyunlar, mx2 veya 2xn Oyunların Grafiksel Yöntemle Çözümü, Oyunların Doğrusal Programlama ile Çözümü, 2x2 Oyunların Çözümü, İki Kişilik Sıfır Toplamlı Olmayan Sonlu Oyunların Çözümü

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

-Yöneylem Araştırması, Ahmet Öztürk, Ekin Basım Yayın, 2016, 894s. -Oyun Teorisi - Çatışma ve Anlaşmanın Matematiksel Modelleri, Khalik G. Guseinov, Serkan A. Düzce, Emrah Akyar, 2014, 304s.

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oyun kuramının temel kavramlarını kavrar
ÖÇ02 Dengeli oyunlar için çözüm yöntemlerini uygular
ÖÇ03 Üstünlük stratejilerini açıklar
ÖÇ04 Belirsizlik altında oynanan oyunları çözer
ÖÇ05 mx2 veya 2xn oyunları grafiksel yöntemle çözer
ÖÇ06 Oyunları doğrusal programlama ile çözme becerisi kazanır
ÖÇ07 2x2 oyunlar için çözüm yöntemini kavrar
ÖÇ08 İki kişilik sıfır toplamlı olmayan sonlu oyunlar için çözüm yöntemlerini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oyun Kuramının Temel Kavramları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Dengeli Oyunlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Üstünlük Stratejileri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Belirsizlik Altında Oynanan Oyunlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 mx2 veya 2xn Oyunlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
6 mx2 veya 2xn Oyunların Grafiksel Yöntemle Çözümü Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
7 Problem Çözümü-1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
8 Ara Sınav anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Oyunların Doğrusal Programlama ile Çözümü Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Simpleks Yöntemi ile Problem Çözümü Örnekleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
11 2x2 Oyunların Çözümü Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 İki Kişilik Sıfır Toplamlı Olmayan Sonlu Oyunların Çözümü Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Denge Stratejilerinin Bulunması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Nash Dengesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Problem Çözümü-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS