Genel Bilgi
| Birim | KOZAN İŞLETME FAKÜLTESİ |
| İŞLETME PR. | |
| Kod | BAC408 |
| Ad | Akademik Arapça IV |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYŞE İPEK KOCA BALLI |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, Arapça okuma, yazma,çeviri , konuşma ve dini metinleri yorumlama becerisini kazanmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Sayılar, Temyiz, Naib-u Fail, Zaman ve Mekan Zarfları, Hal, Hal'in Çeşitleri, Müstesna, Atıf, Şibih Fiiller, Nefiy
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Klasik ve modern metinleri okur |
| ÖÇ02 | Klasik ve modern metinleri çevirir |
| ÖÇ03 | Arapça konuşur iletişim kurar |
| ÖÇ04 | Edindiği bilgileri alanında kullanır |
| ÖÇ05 | Çeviri tekniklerini açıklar. |
| ÖÇ06 | Harfi cer ve diğer önemli edatlarını tanımlar |
| ÖÇ07 | Arapça anlamlı cümle kurar |
| ÖÇ08 | Eş ve zıt anlamlı fiil ve isimleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Müstesna | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Müstesna konusu ile ilgili örnekler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Müstesnanın kısımları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Müstesnanın kısımları ile ilgili örnekler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Atıf | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Atıf ile ilgil örnekler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Hal ve halin kısımları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Atfın Kısımları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Atfın Şartları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Atfın Kısımları ve Şartları ile ilgili örnekler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Şibih Filler ve Amelleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Şibih Filler ve Amelleri ile ilgili örnekler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Nefiy | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Nefiy konusu ile ilgili örnekler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||