HMS121 İş sağlığı ve güvenliği

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS121
Ad İş sağlığı ve güvenliği
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Burak METE
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Burak METE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler, iş sağlığı ve güvenliğinin temel konuları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Dersin İçeriği

İş Sağlığı ve Güvenliği kavramı ve tarihçesi, uluslararası ve ulusal mevzuat, güvenlik kültürü ve güvenlik iklimi, insan ve halk sağlığı ile iş sağlığının ilişkisi, iş sağlığı ve güvenliğinde temel ve uygulamalı ilkeler, işyeri ortamı ve çalışanlarda risk grupları, risk değerlendirmesi, meslek hastalıkalrı ve korunma, iş kazaları ve korunma, ergonomi, sağlık çalışanlarının sağlığı, işyeri sağlık hizmetleri ile iş sağlığı ve güvenliği kurulunun görevleri.

Dersin Ön Koşulu

Birinci sınıf öğrencisi olmak

Kaynaklar

İş sağlığı ve güvenliği kitabı Editör Ferdi TANIR

Notlar

İş ve çevre hekimliği (LANGE)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) kavramlarını ve tarihçesini bilir
ÖÇ02 İSG mevzuatı ve güvenlik kültürünü bilir
ÖÇ03 İSG temel ilkelerini ve iş sağlığı uygulama ilkelerini sayar
ÖÇ04 İSG Yönetim Sistemlerini bilir
ÖÇ05 Meslek hastalıklarını bilir
ÖÇ06 Çalışanlarda risk gruplarını bilir
ÖÇ07 İş kazasını ve korunmayı bilir
ÖÇ08 Ergonomi kavramını bilir
ÖÇ09 Çalışma ortam gözetimini bilir
ÖÇ10 Acil durum planlarını bilir
ÖÇ11 İş hijyeni kavramını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İSG Kavramları Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İSG Tarihçesi Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İSG Mevzuatı Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İSG hizmetleri ve kurulları Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 İSG yönetim sistemleri Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 İşyerlerinde risk etkenleri Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Risk belirlenmesi ve yönetimi Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav presentations Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çalışanlarda Risk Grupları Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Çalışma Ortamı Gözetimi Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 İş kazalari ve korunma Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sağlık gözetimi ve meslek hastalıkları Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İş Hijyeni Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Ergonomi Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Acil durum planları Anlatım, soru, cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 02:35