HMS260 Fiziksel muayene yöntemleri

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS260
Ad Fiziksel muayene yöntemleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye sağlık durumunun değerlendirilmesi ve yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Sağlık öyküsü alınması, Fizik muayene yöntemleri, Bireylerin sağlık algılamalarını ve sağlıklarını nasıl yönettikleri, Deri ve deri eklerini değerlendirme, Baş ve boyun değerlendirme, Toraks ve akciğerleri değerlendirme, Meme ve aksillayı değerlendirme, Kalp ve periferik vasküler sistemi değerlendirme, Abdomeni değerlendirme, Kas iskelet sistemi değerlendirme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri ed. Prof.Dr. Selma Görgülü

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlık öyküsü almayı bilir.
ÖÇ02 Fizik muayene yöntemlerini bilir ve uygular.
ÖÇ03 Bireylerin sağlık algılamalarını ve sağlıklarını nasıl yönettiklerini değerlendirebilir.
ÖÇ04 Deri ve deri eklerini değerlendirmeyi bilir.
ÖÇ05 Baş ve boyun değerlendirmeyi bilir.
ÖÇ06 Toraks ve akciğerleri değerlendirmeyi bilir.
ÖÇ07 Meme ve aksillayı değerlendirmeyi bilir.
ÖÇ08 Kalp ve periferik vasküler sistemi değerlendirmeyi bilir.
ÖÇ09 Abdomeni değerlendirmeyi bilir.
ÖÇ10 Kas iskelet sistemi değerlendirmeyi bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 DERSE GİRİŞ, SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE HEMŞİRELİK KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım
2 SUBJEKTİF VERİLERİN TOPLANMASI: SAĞLIK HİKAYESİ KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım
3 GEÇMİŞ SAĞLIK HİKAYESİ KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 OBJEKTİF VERİLERİN TOPLANMASI KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 FİZİKSEL MUAYENE BECERİLERİ KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 GENEL DEGERLENDIRME KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 DERİ VE EKLERİ KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 BAŞ VE BOYUN KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 GÖZLER VE GÖRME, KULAKLAR VE İŞİTME,BOYUN KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 SİNİR SİSTEMİ KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 TORAKS VE AKCIGERLER KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 MEME VE AKSİLLA, KALP VE PERİFERİK VASKÜLER SİSTEM KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 ABDOMEN KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 KAS İSKELET SİSTEMİ KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.05.2023 09:53