Genel Bilgi
Kod | HMS260 |
Ad | Fiziksel muayene yöntemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye sağlık durumunun değerlendirilmesi ve yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Sağlık öyküsü alınması, Fizik muayene yöntemleri, Bireylerin sağlık algılamalarını ve sağlıklarını nasıl yönettikleri, Deri ve deri eklerini değerlendirme, Baş ve boyun değerlendirme, Toraks ve akciğerleri değerlendirme, Meme ve aksillayı değerlendirme, Kalp ve periferik vasküler sistemi değerlendirme, Abdomeni değerlendirme, Kas iskelet sistemi değerlendirme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri ed. Prof.Dr. Selma Görgülü
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık öyküsü almayı bilir. |
ÖÇ02 | Fizik muayene yöntemlerini bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Bireylerin sağlık algılamalarını ve sağlıklarını nasıl yönettiklerini değerlendirebilir. |
ÖÇ04 | Deri ve deri eklerini değerlendirmeyi bilir. |
ÖÇ05 | Baş ve boyun değerlendirmeyi bilir. |
ÖÇ06 | Toraks ve akciğerleri değerlendirmeyi bilir. |
ÖÇ07 | Meme ve aksillayı değerlendirmeyi bilir. |
ÖÇ08 | Kalp ve periferik vasküler sistemi değerlendirmeyi bilir. |
ÖÇ09 | Abdomeni değerlendirmeyi bilir. |
ÖÇ10 | Kas iskelet sistemi değerlendirmeyi bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | DERSE GİRİŞ, SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE HEMŞİRELİK | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
2 | SUBJEKTİF VERİLERİN TOPLANMASI: SAĞLIK HİKAYESİ | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
3 | GEÇMİŞ SAĞLIK HİKAYESİ | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | OBJEKTİF VERİLERİN TOPLANMASI | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | FİZİKSEL MUAYENE BECERİLERİ | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | GENEL DEGERLENDIRME | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | DERİ VE EKLERİ | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | BAŞ VE BOYUN | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | GÖZLER VE GÖRME, KULAKLAR VE İŞİTME,BOYUN | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | SİNİR SİSTEMİ | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | TORAKS VE AKCIGERLER | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | MEME VE AKSİLLA, KALP VE PERİFERİK VASKÜLER SİSTEM | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | ABDOMEN | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | KAS İSKELET SİSTEMİ | KONUYA İLİŞKİN KAYNAKLARIN OKUTULMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |