Genel Bilgi
Kod | MDN107 |
Ad | Madenciliğe Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SEDA DEMİRCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. SEDA DEMİRCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Madenciliğin temel uğraş konularının tanımlanmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Madenciliğin tarihçesi, yeryuvarının oluşumu, ülkemizde ve dünyada madencilik, işletmecilik kavramı. Maden işletmeciliği, cevher hazırlama, cevher zenginleştirme ve metalurjik işlemler genel deyimleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Yoktur.
Kaynaklar
Madenciliğe Giriş, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları; Çelik Tatar, Üner İpekoğlu
Notlar
Madenciliğe Giriş, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları; Çelik Tatar, Üner İpekoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, mesleği ile ilgili tüm konularda ön bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Türkiye de ki önemli madencilik kuruluşlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Maden Teknikerliğinin misyon ve vizyonunu kavrar . |
ÖÇ04 | Maden Teknikerliğinin farklı disiplinlerle olan bağını ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Madencilik alanında yapılan genel işlemleri sıralayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik temel kavramları konusunda alt yapıya sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilikte iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini ve yöntemlerini kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik uygulamalarında kullanılması gerekli araçların teknik özelliklerine hakimdir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında karşılaştığı problemleri Bireysel ve multidisipliner çalışma grubu üyesi olarak çözebilme becerisi elde eder. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel madencilik alanındaki güncel teknikleri ve araçları uygulamalı derslerde etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mineraller ve cevherlerin ayırt edici özelliklerini madencilik uygulamalarını kullanrak belirler ve bulduğu sonuçları raporlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar kullanımı ve bilgisayarı etkin kullanarak madencilik alanında teknik ekipmanların çizimini yapabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanındaki problemleri bilimsel veriler yardımıyla tanımlayarak, modelleme ve çözüm becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madenlerin bulunması, çıkartılması ve zenginleştirilmesi safhalarında kullanılan teknolojik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kazanmış olduğu bilgi ve tecrübelerin ışığında veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin sözlü ve yazılı iletişim için en az bir yabancı dili genel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden işletmesinde meydana gelebilecek olayların hukuksal sonuçları tanımlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maden Tesis Uygulaması I | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
2 | Maden Tesis Uygulaması II | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | Madencilik tarihçesi | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Türkiye ve Dünya da Madencilik Çalışmaları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Türkiye de Madencilik Kuruluşları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Maden İşletme Metodları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Madenlerde Arama ve Değerlendirme | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Madenlerde Hazırlık ve kazı işlemleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Madenlerde Havalandırma ve Emniyet ilkeleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Cevher hazırlama ve zenginleştirme yöntemlerinin tanımı | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Maden işletmelerinin idaresi | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Madenlerde Ulaşım-ihraç ilkeleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Madenlerde Su atımı işlemleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Maden İşletmelerinde İş sağlığı ve Güvenliği | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |