TE426 Kurmaca Metinlerde Şiddet Söylemi II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE426
Ad Kurmaca Metinlerde Şiddet Söylemi II
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR


Dersin Amacı

Öğrencilerin kurmaca metinleri şiddet türleri, şiddet özneleri, mağdurları ve yazarın bakış açısıyla değerlendirmesini ve eleştirel bakış açısını görmesini amaçlar.

Dersin İçeriği

Farklı kurmaca türlerindeki şiddet söylemlerinin çeşitlerini belirlemeyi ve tarihi dönemler içinde farklı kaynaklardan gelen söylem çeşitliliğini ayırt etmeyi içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin birinci dönemini almış olmak

Kaynaklar

MARSHALL B. ROSENBERG, Şiddetsiz İletişim Bir Yaşam Dili, Remzi Kitabevi İMRAN KARABAĞ, Dil ve Şiddet, Remzi Kitabevi Ed. IRZIK SİBEL, Kadınlar Dile Düşünce, İletişim Yayınları RUGGİERO, Vincenzo, Edebiyat ve Suç, Everest Yayınları. Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış II

Notlar

MARSHALL B. ROSENBERG, Şiddetsiz İletişim Bir Yaşam Dili, Remzi Kitabevi İMRAN KARABAĞ, Dil ve Şiddet, Remzi Kitabevi Ed. IRZIK SİBEL, Kadınlar Dile Düşünce, İletişim Yayınları RUGGİERO, Vincenzo, Edebiyat ve Suç, Everest Yayınları. Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış II


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kurmaca metinleri tanır.
ÖÇ02 Şiddet türlerini öğrenir.
ÖÇ03 Dil, şiddet ilişkisini kavrar.
ÖÇ04 Şiddetsiz iletişim becerileri üzerine düşünür.
ÖÇ05 Şiddetin mağdurlarını belirler.
ÖÇ06 Kurmaca metinler üzerinde söylem çalışması yapar.
ÖÇ07 Kurmaca metinlerde açık ve örtük şiddet söylemini belirler.
ÖÇ08 Kurmaca metinlerdeki şiddet türlerini sınıflandırma becerisi kazanır.
ÖÇ09 Tarihi süreçler içinde şiddetin görünümleri ve kavranışı üzerine düşünür.
ÖÇ10 Çağdaş ve geleneksel metinlerdeki söylem farklılıklarını ayırt eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Örnek metin incelemesi: Sabahattin Ali, Kuyucaklı Yusuf Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Örnek metin incelemesi: Orhan Kemal, Baba Evi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Örnek metin incelemesi: Vüsat O. Bener, Havva Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ekonomik Şiddet ve Kurmaca Metinler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Örnek metin incelemesi: Reşat Enis, Toprak Kokusu Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Örnek metin incelemesi: Yaşar Kemal, Teneke Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Politik şiddet ve Kurmaca Metinler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 12 Mart Romanları ve Öykülerinde Şiddet Söylemi I Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 12 Mart Romanları ve Öykülerinde Şiddet Söylemi II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Polisiye Romanlarda Şiddet ve Şiddet Söylemi, Ahmet Ümit, İstanbul Hatırası. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Bilimkurgu Romanlarda Şiddet ve Şiddet Söylemi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ekolojik Romanlarda Şiddet ve Şiddet Söylemi, Latife Tekin, Manves City Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Popüler Romanlar ve Duygusal Şiddet Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS