Genel Bilgi
Kod | BY230 |
Ad | Marka Ve İletişim Tasarım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim ve marka kavramları, reklam ve kampanya yaratım süreci, marka iletişimi ve tasarımı, marka ve görsel iletişim, kurumsal kimlik, yaratıcı düşünce ve marka iletişim uygulamaları gibi konular hakkında genel bilgilerin incelenilmesi, öğrenilmesi ve uygulama yapabilme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Bu ders; Marka, marka stratejileri, pazarlama, iletişim, kampanya, reklam ve reklam stratejilerini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hatun Boztepe Taşkıran, Marka İletişimi ve Dijital Stratejiler, DER Yayınları, 2020.
Notlar
Evrim Derinözlü, Lüks Marka İletişimi, Akademisyen yayınevi, 2020.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışır |
ÖÇ02 | Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alır. |
ÖÇ03 | Marka ve iletişim konularında eleştirel düşünür. |
ÖÇ04 | Marka ve Marka Yönetimi Kavramlarını bilir |
ÖÇ05 | Ürün ve marka arasındaki farkı ayırt eder. |
ÖÇ06 | Marka ve ürünün tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurar |
ÖÇ07 | Reklam marka ilişkisini kurarak reklam çözümlemesi yapar. |
ÖÇ08 | Görsel ve eleştirel okur -yazarlık yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama İletişimi, iletişim planı genel çerçeve | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bütünleşik pazarlama iletişimi. Marka ve marka stratejileri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pazarlama iletişiminin amaçları ve iletişim bütçesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Medya planlaması, reklam ve reklam araştırmaları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Halkla ilişkiler, satış, promosyon, sponsorluk | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doğrudan pazarlama, uluslararası iletişim | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Reklam Standartları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görsel ve eleştirel okur-yazarlık | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Reklam analizi yöntemleri, Gösteregebilim analizi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Reklam-kültür ilişkisi ve tüketim toplumu | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Reklamlarda anlam | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Küreselleşme ve tüketim kültürü | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Reklam-marka ilişkisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Reklam çözümlemesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |